Amperage 12V voor 8600GTS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik heb flink lopen zoeken, maar kan het niet vinden. Welke amperage heeft de Asus 8600GTS nodig op de 12 voltslijn? Ik ben op een website tegen gekomen 20A op de 12 voltslijn, maar kan geen bevestiging vinden van de fabrikant.

Hmm, dan moet ik toch maar eens de aansluitingen na gaan kijken. Heb een Antec basic voeding 500W met 18A op de 12v.

Phenom x4 9750
GA-M57SLI-S4 (rev. 2.0)
Asus 8600GTS
4GB Kingston value DDR2.
1 SATA 120GB schijf.

Met voor het eerst opstarten piept de pc als een gek. Ga eerst maar eens alles loshalen en nog eens aansluiten.

tel de piepjes eens: dan kan je kijken wat de oorzaak is.
Voeding moet genoeg zijn in principe.

Krijg een geluid wat net als een fax klinkt. Geen piepjes.

Hoi,

Wordt door het bord wel gesignaleerd (of zoiets) dat alle fan,s en dan vooral natuurlijk je fan van je processorkoeler draaien of juist niet dat ze draaien.
Vaak geeft dat een andere piep

Laatst bewerkt:
Goed weer een stapje verder. Gewoon een simpel PCI videokaartje aangesloten en de Asus eruit. Bleef piepen, maar kreeg nu wel beeld. Geheugen bleek in het Bios manueel op 800mhz te staan, deze naar 667mhz gezet en bleef beeld houden. Asus videokaart weer terug geplaatst geen beeld.

Met zowel de PCI videokaart, krijg ik nu keurig 1 piep dat alles goed is. Met de Asus lange piep en vermoedelijk drie korte ben bang dat de videokaart niet goed meer is. Zo even testen op m'n andere systeem.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is ook vreemd dat je geheugen naar 667 moest zetten want je bord zou ook 800 moeten ondersteunen.Maar zo kom je wel steeds verder.

Modag

Het geheugen is maar 667mhz. (PC5300) Inmiddels videokaart in m'n andere systeem gehad. systeem start met 1 beep op, maar geen beeld. Als ik wacht hoor ik wel Windows opstarten. Lijkt er dus op dat de videokaart niet goed meer is.:( Als het goed is kijkt iemand anders even of ie nog een PCIe videokaart heeft, kan ik daarmee gaan proberen.

Hoi,

Anders ligt er hier ook nog wel 1 om te proberen alleen dan niet vandaag.

je hebt vast al een biosreset geprobeerd? (als het geheugen verkeerd staat, dan zou het me niet verbazen dat er meer fout staat)

Ja, Bios reset had ik meteen gedaan. Gezien de kaart het op mijn Core i7 ook niet wou doen, ben ik bang dat de kaart gewoon stuk is. Heb nu even een 7300GS te leen en werkt prima.

tja, dan is het inderdaad logisch dat ie kapot is. (zou geen andere oorzaak weten)
Asus heeft trouwens een lange garantieregeling voor videokaarten. Tijdje terug heeft iemand een link geplaatst, maar volgens mij was het voor videokaarten uit mijn hoofd 3 jaar!

Kan het altijd nog proberen, bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Lex, niet teveel tijd aan besteden !

Snap hoe het kan, werkend uit 'n PC gekomen, zoals je weet.

Ik stuur je a.s. woensdag een andere (kan niet eerder, want zit tijdelijk in 'n PC)

Mail me maar even je adres, dan heb je 'm uiterlijk vrijdag in huis.

Sorry voor de overlast,

Greetz,

Harry.

Bedankt Harry,:thumb:

Had bewust je een mail gestuurd om het niet via het forum te regelen.

Systeem draait met de geleende kaart als een zonnetje.:)

Net de vervangende videokaart ontvangen van Harry en is geïnstalleerd.

Bedankt voor de service.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan