amperes optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
ik heb nieuwe videokaart, waar bij de requirements staat , dat ik op de 12 voltrail 20a moet hebben, nu heb ik effe gekeken, en er staat:
12v(1) 10a
12v(2) 13a

mag ik dit nu optellen, zodat ik 23 a op de 12 volt rail heb, en dus voldoende stroom??

bedankt voor het antwoorden

Dat is toch echt afhankelijk van die kaart zelf, hoeveel gebruikt die?

Die requerements is het minimale aangeboden vermogen om een PC met deze kaart te laten draaien, ook een goede verdeling naar de harde schijven, cd/dvd stations en de ventilatoren kan daarbij helpen.

Dus de rail waar die kaart komt, dient dan zo laag mogelijk belast te zijn door andere devices.

okee, maar daar zullen ze bij die videokaartmaker , rekening mee gehouden, denk ik

dus hun geven aan, dat je tenminste 20a op die rail moet hebben, de vraag is heb ik dat nou of niet

Indien het echt gescheiden rails zijn niet, bij een voeding waar ze gewoon weer bij elkaar komen, wel en dan geldt mijn eerste verhaaltje.

Welke kaart is het?

De NVIDIA GeForce 8800 GTX b.v. verbruikt 185Watt bij 12V en dat is zo'n 15amp, maar dat is wel een energievreter.

geforce 7950gt ""agp""

okee, stel dat deze kaart dat ook zopu verbruiken , dan zouden ze toch de requirements niet op minimaal 20a zetten, maar hoger , daar weten ze ook dat er meer in de computer hangt dan alleen hun kaart;)

ja , dat zeg je, maar dat vroeg ik niet:p

van die staatjes word ik ook niet wijzer(ik ben geen electricien, ik maak worst):confused:

maar terug naar de vraag, mag ik die 2 bij elkaar optellen, als dat mag, dan heb ik voldoende, snap je:p

Ja joh, sap genoeg.

Een worstenmaker kan ook een generalist zijn, die weet niets van alles, dus ook van elektronica.:)

Maare, mods zijn vaak net gebruikers, lezen, ho maar.:cool:

Bij een gemeenschappelijke uitgang is het sowieso geen probleem, bij een "echte " voeding zul je op de rails de belasting evenredig moeten verdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan