Amsn in linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo,

Ik probeer al twee dagen Amsn te installeren op Linux mint 13 en ik krijg het niet voor elkaar ik ben alleen maar bezig met google en ben nog geen stap verder.
Ik heb Amsn gedownloaden in persoonlijk map .tar bestand uitgepaakt nu kwam ik op een website terecht waar stond dat Amsn simpel te installeren gek waarom kom er dan nog steeds niet uit na 2 dagen. Onderstaand stond op die website verder stond er niks bij waar je hem moet neer zetten wel of niet uitpakken.

(De gemakkelijkste manier hoe je aMSN te installeren in Linux Mint, open de Terminal en kopieer daar de volgende opdracht)

sudo apt-get install amsn

Ik heb dat dus gedaan en er stond E:amsn pakket niet gevonden.

Hoe krijg ik nu op een simpele duidelijk manier Amsn geinstalleerd in Linux complimeren is me te moeilijk.

Ik dacht dat je weer terug was op Windows, tenminste, dat vertelde je zelf.

Amsn zat vroeger gewoon in de softwarebronnen, geen idee waarom nu niet meer. Je kan als alternatief Emesene nemen, die kan je gewoon via Synaptic installeren.

En anders zijn er tig andere, zoals Pidgin.

Wil je echt alleen Amsn, dan had je in de files die je had gedownload dit kunnen lezen in de INSTALL file:

In order to install amsn, or even to be able to launch it, you will need to compile it first.
To do so, you must first configure the package by executing the command
> ./configure
You must have the tcl-dev and tk-dev packages installed on your system, please refer to your system package management software or website in order to find these packages and to install them prior to running the ./configure script.
Once the configure script finished without any error, you can proceed with the compilation, it is as simple as typing :
> make
You can now launch amsn by typing
> ./amsn
Or you can install it with the command
> make install
Then you can use the
> amsn
command to launch future sessions of amsn.
You can also create a .deb and .rpm package by launching respectively the command
> make deb
and
> make rpm

For any other help, please refer to the FAQ at http://amsn-project.net/faq.php or the wiki at http://amsn-project.net/wiki or the website at http://amsn-project.net or visit the forums of amsn at http://amsn-project.net/forums, but make sure you search for an answer to your question before asking it, it might have already been answered.

have fun.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die file heb ik nog niet gelezen omdat mijn engels slecht is.
Amsn zou niet persee nodig zijn als ik maar kan chatten en video gesprek kan voeren
En die smilys kan gebruiken

Nou, dan kan je je hart ophalen want er zijn zat proggies daarvoor.

Ik probeer toch om er uit te komen om Amsn te installeren kom er niet uit dan zoek ik een alternatief.

Maar achte de commando's <make enzo daar moet toch iets achter getypte worden neem ik aan of niet soms ik heb de bestanden al uitgepakt in persoonlijke map is dat goed.

En moet ik dit ook in terminal zo over type . / Configure script ?

Laatst bewerkt:
OPGELOST Amsn is geinstalleerd in 10 minuten.
ik in ternminal eerst su gedaan met wachtwoord en met cd commando naar de map van Amsn gedaan alles ingetypt volgens de handleiding en bij ./Configure kwam ik op laatste steeds een error tegen met bepaald soorrt pakketten die ik nog via software pakket heb moeten installeren dat alles gedaan nu heb ik dus Amsn op linux acteraf heel erg simpel.
Maar ik moet Amsn starten via terminal ik zou graag een snelkoppeling op buroblad willen en dat hij automatischi strart met Linux hoe doe ik dat ?

Ik heb Amsn wel opstart instellingen staat bij opdracht regel heb ik via bladeren het desktop icoon aan geklikt maar hij strat niet op en staat dus ook niet rechts in de taakbalk ik doe iets fout maar wat.
Ik dit ingesteld volgens een website waar het met afbeeldingen opstaat was wel voor een andere versie maar de opstart instellingen en afbeelding was het zelfde.

Was op de site http://forum.wirelessnederland.nl/viewtopic.php?f=6&t=11145&start=15

ergens op de site

Normaal staat Amsn onder het menu bij Internet.

Als hij er niet bij staat, dan zet je hem er zelf bij. Klik met je rechtermuis op menu. Dan op menu bewerken.
Dan krijg je een venster en daar kan je een nieuw item aanmaken.
Klik dan eerst op Internet links in de lijst en klik daarna op recht New item.
Geef naam van het item, dan bij opdrachtregel ga je naar het pad waar amsn staat. (bij een normale installatie staat deze altijd onder home>usr>bin maar ik weet natuurlijk niet waar hij handmatig de starter van Amsn hebt staan.
Bij commentaar hoef je niets in te geven.
En klaar ben je als je op OK klikt. Je ziet hem dan verschijnen in de lijst van het menu.

Succes.

Laatst bewerkt:
Hij staat inderdaad in het start menu als ik bij alle toepassing kijkt ik ga er vanuit dat hij ook in menu internet staat maar ik heb uit de map Amsn de desktop naar buroblad gesleept en ik kan hem dus via buroblad opstarten ik zou graag willen dat hij automatischi opstart met linux dat heb ik wel ingesteld zoals ik eerder vermeld had maar dat werkt dus niet.
Ik ben nu op het werk kan er nu naar kijken.

Dat moet je regelen bij Menu>Preferences>Opstarttoepassingen

Daar kan je alles instellen wat je wilt dat opstart bij het opstarten van je pc.

Staat de koppeling dan wel goed? Omdat je het naar het bureaublad hebt gesleept, kan het zijn dat het pad er naar toe niet correct is.

Ik heb bij pad op bladeren geklikt daar naar buroblad gebladerd en amsn aangeklikt

Hm......dan gaat dat niet werken. Normaal moet je het pad nemen: usr>bin en dan daar het programma opzoeken.
Dus probeer dat maar eens, kijk of amsn daar tussen staat.

Hij doet het alleen staat hij niet usr>bin maar bij Usr>local alleen opend bij wel meteen over het hele beeld is het niet mogelijk dat hij gewoon opend zoals in windows dat alleen het popptje zichtbaar is in de taakbalk?
Ik heb alleen bij alle optie's gekeken in amsn maar kan niet vinden niet openen op groot scherm of iets dergelijks.

Nee, ik weet het niet.
Normaal staan de proggies in usr>bin........................

Weet je, zoek het verder even op Google. Ik gebruik het proggie niet, en het is makkelijker dat je het zelf even opzoekt nu.
En anders even wachten op iemand die het wel weet.

En de woorden, zoals in Windows................dat hoor ik wel heel vaak van je....................misschien toch maar terug naar Windows?

nee voor mij geen windows meer Linux loopt echt perfecht en Amsn start nu netjes mee op samen met Linux bij usr>bin stond die niet daarom heb ik alle mapjes gekeken stond hij bij usr>local.
Dat ik het woord windows gebruikt was om aan te halen omdat msn niet open gaat met opstarten windows en misschien dat dat ook kon in Linux.
opzich is het voor mij geen probleem dan klik ik het weg. Alleen herkent mijn computer vaak de webcam niet dan moet hem uittrekken en weer insteken dat doet hij het weer.
Zoals eerder vermeld Linux loopt echt goed

Staat amsn in /usr/local of /usr/local/bin? Als het in /usr/local/bin staat vind ik dat niet vreemd. Als je software zelf compileert en installeert (./configure, make en make install) wordt het standaard in /usr/local/bin geïnstalleerd.

/usr/local staat hij in hij doet het goed

Make instaal heb ik volgens mij niet gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan