An error has occurred Press and hold the Power button to turn the system off. please

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiep2

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Geachte lezer,

Gisteren kwam mijn buurjongen vragen of ik wat spelletjes op zijn dsi wilde zetten.
Ik doe dit wel vaker bij mijn eigen kinderen, dus geen probleem.
Zogezegd zo gedaan, maar na een half uur kwam hij terug met de melding dat de nintendo het niet meer deed, tenminste de spellen op het kaartje niet meer.
Toen ik het kaartje weer in de pc had zitten zag ik dat ik de covers van de spellen op het kaartje had gezet in plaats van de spellen.
Na dit gewijzigd te hebben doet hij het nog niet.
Ook na een poging om alle spellen die ik er op gezet heb te verwijderen doet hij het nog niet.
Deze melding komt er te staan als je de DS kaart opent; An error has occurred Press and hold the Power button to turn the system off. please refer ...
De DS kaart is een TTDSI.
Ik dacht eerst dat hij had geprobeerd internet te installeren, maar dit blijkt niet zo te zijn.
Uit ervaring weet ik ik dat het dan misgaat, want dit heb ik bij de DS van mijn dochter gehad.
Dat heb ik toen opgelost met een M3ZERO kaart,
ik heb geprobeerd deze kaart in de DSI van mijn buurjongen maar dan komt nog steeds dezelfde melding.

Nu ik weer wat verder ben blijkt dat de kaart wel werkt in de dsi van mijn andere docher.
We hebben ook nog een orgineel spelletje geprobeerd in dsi van mijn buurjongen en warempel die werkt wel.

Wie kan mij hierbij helpen,
Ik vind het zo vervelend voor die jongen,
Alvast bedankt,
Kiep2

Laatst bewerkt:
Is de firmware van de DSi misschien ge-upgrade? Met de nieuwste versie doen sommige flashkaartjes het nog niet. Je kunt de firmware-versie zien in de System Settings op het bovenste scherm rechtsonderin, post deze even op het forum.

Als de firmware 1.4.3E is dan is deze ge-upgrade en zal je de flashkaart ook met de nieuwste firmware moeten updaten (als deze er al is). Anders moet je helaas wachten op een nieuwe versie (DS downgraden gaat niet). Als de flashkaart geupdate is zal deze het waarschijnlijk weer doen.

Laatst bewerkt:
Hallo DiedB,

De firmware is Ver 1.4.2E
Onder data management zag ik staan; There is no SD Card inserted.

Alvast bedankt,
Kiep2

Data management heeft het over de SD card die aan de rechterzijkant in de DS kan worden gedaan, dus daar heeft het niets mee te maken.

Wat ik zou proberen is het opnieuw installeren van de firmware op de DSTT. Maak wel eerst een backup van alles wat er op de SD staat!

Hoi DiedB,

Dit had ik vanmorgen al geprobeerd eerst alles verwijderd en toen het kaartje geformateerd.
Toen de firmware weer geinstalleerd en de spelletjes erop gezet.
Op de bewuste ds deed hij het niet, maar op die van mijn dochter wel.

Kiep2

Wat is de firmware-versie van de DS van je dochter? Als die hetzelfde is ligt het niet aan de firmware. Ik zie trouwens dat op internet (even zoeken op Google) heel veel mensen hetzelfde probleem hebben, misschien vind je daar een oplossing.

re.

Hoi DiedB,

De firmware op de DS van mijn dochter is ver 1.2E
Daar zit dus verschil in.
Maar hoe nu verder ?

Groeten,
Kiep2

re.

Hoi,

M'n dochter heeft ook een DSI.

Groeten,
Kiep2

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar de Nintendo sectie verplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan