Speedy7912
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2009
Hallo Allemaal,
ik ben momenteel met een zelfstudie C# bezig. Kortom een newbie dus.
ik zit met het volgende. Ik heb een custom class gemaakt met daarin gegevens van ons telefoonbestand (06-nummer, simkaartnr, naam van de gebruiker etc). Dit als zelf verzonnen zelfstudie opdracht.
Nu heb ik een main-form en een sub-form. Het subform vult het custom object wat opgeslagen wordt in een arraylist die onderdeel is van mijn main-form. De custom classe is overigens ook in een apparte .cs file opgeslagen.
Op bovenstaande code krijg ik de foutcode: An object reference is required for the non-static field, method, or property 'telefoonadministratie.GSMAdministratie.lbGSMS'
wat doe ik fout?
Legenda:
GSM = Custom classe met daarin de GSM gegevens
GSMS = arraylist met daarin de objecten van het type GSM
lbGSMS = listbox waarin waarden van de arraylist moeten worden weergegeven.
ik ben momenteel met een zelfstudie C# bezig. Kortom een newbie dus.
ik zit met het volgende. Ik heb een custom class gemaakt met daarin gegevens van ons telefoonbestand (06-nummer, simkaartnr, naam van de gebruiker etc). Dit als zelf verzonnen zelfstudie opdracht.
Nu heb ik een main-form en een sub-form. Het subform vult het custom object wat opgeslagen wordt in een arraylist die onderdeel is van mijn main-form. De custom classe is overigens ook in een apparte .cs file opgeslagen.
Code:
public static void Listboxvullen()
{
foreach (GSM phone in GSMS)
{
lbGSMS.Items.Add(phone.Name);
}
}
Op bovenstaande code krijg ik de foutcode: An object reference is required for the non-static field, method, or property 'telefoonadministratie.GSMAdministratie.lbGSMS'
wat doe ik fout?
Legenda:
GSM = Custom classe met daarin de GSM gegevens
GSMS = arraylist met daarin de objecten van het type GSM
lbGSMS = listbox waarin waarden van de arraylist moeten worden weergegeven.