Analoge camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Espritnow

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2008
Ik ben nieuwschierig naar informatie over oude camera's (van vóór 1980).
Welke camera was nou het beste? En kon het meest.
Voornamelijk ben ik benieuwd naar de megapixels, mogelijkheden, formaat ed.

Dank u

pixels heeft weinig te maken met kwaliteit
alleen maar met hoeveel verschillende puntjes de afbeelding heeft, en bij digitale cameras die ze wel hebben heeft dat invloed op de grootte van de afdruk die je kunt maken voordat hij korrelig gaat worden. Dus niet met de kwaliteit van de foto

een analoge foto camera had ontelbaar veel "pixels" die werd ook niet korrelig bij tever uitvergroten maar werd wazig (zie het als iets wat je heel in de verte met je oog ziet. dat word nooit "korrelig:" maar wazig.

je had een lichtgevoelige film die door lichtsterkte verkleurde. na dat hij een behandeling had ondergaan met bepaalde chemicalien werden die verkleuringen gefixeerd (een negatief) en daarna kon je daarmee op een licht gevoeilig vel dat weer projecteren waarop dan de foto kwam te staan die je ook weer moest fixeren. et voila je had een foto.

(mocht er een echte fotofiel op helpmij zijn zal hij mij wel gaan verbeteren maar zo heb je iig een idee)

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

dat de 1 vrij nieuw is en de ander ruim 40 jaar:o

wat wil je nou weten?
zijn toch hele andere technieken die je niet met elkaar kan vergelijken

WELKOM OP HELPMIJ

dat de 1 vrij nieuw is en de ander ruim 40 jaar:o

wat wil je nou weten?
zijn toch hele andere technieken die je niet met elkaar kan vergelijken

Ik wil het verschil in kwaliteit weten.. een superdure professionele c.a 30 jaar oude camera, maar analoog (wat volgens sommige nog steeds beter is qua beeldkwaliteit) of 1 goedkope digitale camera van nu

laat ik het zo zeggen

er zijn nog steeds(ook prof fotografen)die zweren bij een camera met rol.
en ander zweert bij de digitale camera.

als je van beide een zeer goede kwaliteits foto heb denk ik dat je op blote oog niet kan zien waarmee die gemaakt is.

laat ik het zo zeggen

er zijn nog steeds(ook prof fotografen)die zweren bij een camera met rol.
en ander zweert bij de digitale camera.

als je van beide een zeer goede kwaliteits foto heb denk ik dat je op blote oog niet kan zien waarmee die gemaakt is.

Dus een 30 jaar oude camera levert net zo mooi beeld als eentje uit 2008?

KAN net zo een.............

mijn broer bijv heeft het als hobby fotografie en werkt ook nog veel met rol
heeft wel beid

alleen je kunt een analoge foto minder "bewerken"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan