Analoge modem en ISDN aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catrian

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Een kennis heeft een ISDN aansluiting aan laten leggen maar heeft een analoge modem in zijn computer (Conexant Soft K56 PCI modem)
Nu heeft hij een internetverbinding bij HetNet waar je ook met ISDN kunt inbellen, alleen wordt iedere keer de verbinding verbroken en als hij al verbinding maakt lukt dat pas na een keer of 2.
Dus verbinding maken lukt wel alleen loopt het allemaal heel stroef.
Nu lees ik op internet van alles of ISDN kaarten, adapters enz.
Wat wij ons dus afvragen (als leken) kun je met een analoge modem ISDN inbellen of moet er nog een aparte kaart of iets dergelijks in je pc gezet worden?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven, alvast bedankt!

Gebruikt je kennis een ISDN centrale waarop je de "oude" analoge telefoon kunt gebruiken?
Als dit zo is moet het geen probleem zijn.
Als hij allemaal nieuwe "isdn" telefoons heeft zal hij ook een ISDN modem in zijn computer moeten bouwen.

Ik heb nog wel een isdn-kaart liggen, dus als je kennis interesse heeft....

Hey Robbie,

Bedankt voor je snelle antwoord!
Nee hij gebruikt inderdaad nog zijn oude analoge toestellen.
Dus de modem zou gewoon moeten werken zonder andere toeters en bellen in te bouwen in de pc?
Qua snelheid heeft hij dus niets aan zijn ISDN verbinding op het internet met die analoge modem toch?

Hij zal inderdaad niet sneller kunnen internetten met een normaal analoog modem, ondanks dat tie op ISDN zit.
Voordat tie ISDN kreeg werkte het modem wel snel en zonder problemen?
Kijk ook eens of de PC wel aan de randaarde "hangt" dit wil ook wel eens helpen een betere "inbel" verbinding te maken.

Nee voor de ISDN aansluiting had hij ook wel problemen met het inbellen maar niet zo erg als nu.
En wat bedoel je met aan de randaarde hangen? een 'geaard' stopcontact?

Geplaatst door Catrian
Nee voor de ISDN aansluiting had hij ook wel problemen met het inbellen maar niet zo erg als nu.
En wat bedoel je met aan de randaarde hangen? een 'geaard' stopcontact?

Yeps... het kan zijn dat de ISDN centrale gevoeliger is voor "zwevende" spanningen ofwel netvervuiling in de telefoonlijn.
Mocht dit het probleem niet oplossen dan zou ik de telefoon kabel/stekkers van alle telefoons/computeraansluitingen eens nakijken.
kan zijn dat hier een storinkje in zit. anders een proberen met een "nieuwe" kabel van pc naar centrale.

Ok harstikke bedankt Robbie! :)

Ik weet nu in ieder geval dat we niks extra's in de pc hoeven te bouwen om die modem te laten werken, maar dat het waarschijnlijk een kwestie is van een snoertje of draadje wat niet goed werkt!
We gaan op zoek!
Nogmaals bedankt!! :thumb:

mocht al het bovenstaande nog geen effect hebben zou je eens kunnen kijken of je ergens anders een modem kan "lenen" om te kijken of deze wel goed werkt.
anders zou ik het zo snel ook niet weten.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan