Analoge platenspeler aansluiten op een digitaal Home Theater systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een prima anologe platenspeler van Sony.
Ik heb nu een Samsung Home theater set gekocht HT-C6500. Mijn oude geluid installatie is hierdoor vervallen.

De vraag is wat ik moet kopen om deze platenspeler te kunnen gebruiken/ aansluiten op deze set.

Bij het via de tulpstekkers aansluiten geeft het systeem geen geluid. ( versterking nodig?)

Loek

Ik neem aan dat alle aansluiting kabels dan kloppen.

"Tulpen" van Sony > RIAA voorversterker ingang, uitgang van voorversterker met tulpen naar audio ingang Samsung...

Ik las wel dat je moet opletten niet een te kopen die teveel versterkt

Op een aantal voorversterkers zit een outputregelaar (draaiknopje) of een "schuifschakelaar"(low, medium, high)...

analoge Platenspeler aansluiten op een digitale Home Theater set.

"Tulpen" van Sony > RIAA voorversterker ingang, uitgang van voorversterker met tulpen naar audio ingang Samsung...

Op een aantal voorversterkers zit een outputregelaar (draaiknopje) of een "schuifschakelaar"(low, medium, high)...

Nogmaals bedankt, Loek Schild.

analoge Platenspeler aansluiten op een digitale Home Theater set.

Nogmaals bedankt, Loek Schild.

Ik heb bij www.new-line.nl een Voorversterker gekocht type: NDPREMP220-HQ RIAA draaitafel voorversterker met 230 voeding en cinch in en uit.
Voor E21,50 excl. verzendkosten van E 5,35. Was de volgende dag binnen.

Dit apparaat vol;doet bij mij uitstekend, perfect geluid. Wel de aarddraad verbinden met het kastje, ik draaide een blank deel om het blank metalen schakelaartje en weg was de brom.

Hartelijk bedank voor de informatie !:d

Loek Schild.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan