Analoge telefooncentrale aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

otto123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik internetplus bellen en ben ik verlost van de 2 ISDN lijnen.
Omdat de quattrovox niet meer bruikbaar is, heb ik een oude analoge centrale tiptel 1/8 aangeschaft. Dit is het model waar je nog met draadjes moet schroeven ipv alleen maar klikken.

Mijn vraag: Welke kleur draadjes moet ik gebruiken in de analoge centrale. Voor iedere telefoon moet ik er 2 vastschroeven (a en b). Echter, de telefoonlijn bestaat bij mij uit 4 kleuren draadjes: wit/groen/rood/zwart. Ik heb al een paar combinaties getest, maar nog zonder succes.
Weet iemand welke 2 kleuren ik moet gebruiken?

bvd.
Mvg,
Otto

Hallo. je hebt de rode en de groene draad nodig.
Die moet je in de centrale aansluiten op de ingang en dan kun je de toestellen aansluiten op de andere uitgangen.
Dus de rode en de groene draad heb je nodig.
en anders moet je even kijken in de wcd welke draden er aangesloten zitten op de gaatjes die het verst uit elkaar staan.
Deze draden moet je hebben.

Groeten Cees.

Beste Cees,

Dank voor je reactie. De ingang op de telefooncentrale is geen probleem, daar kan ik gewoon het stekkertje inklikken (de buitenlijn). Alleen als ik toestellen op de centrale wil aansluiten moet ik gaan strippen en schroeven. Kan ik hiervoor ook de rode en groene gebruiken? Er zit helaas geen wcd tussen. De buitenlijn steek ik direct in de tiptel analoge centrale, dmv stekker. De lijn voor de eerste telefoon gaat direct van centrale naar telefoon, hier zit geen wanddoosje tussen.
Bvd voor je reactie.
Mvg,
Otto

analoge telefooncentrale aansluiten.

Hallo Otto.

Ja hoor daar kun je ook de zelfde kleuren draden voor gebruiken.
Ik heb hier de zelfde centrale gehad en werkte goed.
Ik heb hem weg gehaald omdat ik nu een dect set heb met 3 toestellen, en dan heb je geen centrale meer nodig.

Groeten Cees.

Hallo Cees,

Het is helaas niet gelukt. Weet je toevallig of de kleine gekleurde draadjes ook gestript moeten worden als je ze in A en B vastschroeft?
Ik heb de groene en rode draadjes namelijk wel gestript. Hierin zitten 3 hele kleine (koper-achtige) draadjes en wat klein wit spul (isolatie denk ik?). Deze heb ik in A gestopt en vastgeschroeft. Is dit inderdaad nodig, of hoef ik die kleine draadjes niet te strippen?
Is namelijk ook heel moeilijk om deze te strippen vind ik, breekt steeds af.
Bvd voor je reactie.

groeten Otto

analoge telefooncentrale aansluiten.

Hallo.

Als het goed is zit er aan de telefoon een kabel met 4 draadjes erin, en daar hoef je alleen maar de rode en de groene te gebruiken.
Dit moet voldoende zijn om te werken.

Groeten Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan