Analoog bellen via pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin264

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
Hallo Helpmij-ers!

Ik heb een vraag die met Skype, hardware en telefonie te maken heeft:
Ik wil namelijk analoge gesprekken op mijn pc ontvangen (liefst met Skype) en kunnen bellen.
Welke hardware en eventueel software zou ik hier voor nodig hebben?

Alvast bedankt,
Robin264

Analoog bellen kan tegenwoordig in ieder geval via GMAIL, kost iets van 2 cent per minuut. Je hebt in ieder geval een microfoon nodig en voor Skype heb je geloof ik een Skypephone nodig (niet duur, bijv. deze of deze). Software is Skype zelf wel genoeg, lijkt me :).

Bedankt voor de snelle reactie, maar dit is juist het omgekeerde van wat ik wil: Ik wil mijn computer gebruiken in plaats van een telefoon, en niet een telefoon voor skype.
Dus iemand een andere oplossing?

Zit er iets speciaals in dat 'analoge bellen'? Met Skype kun je met een microfoon, luidsprekers of een headset toch bellen? Dan gebruik je toch de computer. Bellen zonder dat de pc aanstaat kan dan niet.

De Hulk, Robin264 wil juist dat mensen met een vaste telefoon, hem/haar kunnen bereiken op de PC.

In ieder geval moet de pc dan aan staan!

Met Skype kun je toch ook een nummer aanvragen. Dan kunnen mensen jou toch bellen op dat nummer. Overigens is Skype peer-to-peer en VoipBuster SIP of iets dergelijks. Ik heb een nummer gekocht bij BudgetPhone 10,- per jaar en bel via VoipBuster (inkomend en uitgaand). Uitgaand kan natuurlijk ook via Skype.

Bellen kan ik op de pc en met een DECT-toestel (pc staat dan niet aan). Die laatste is SIP en Skype kun je daarop niet gebruiken.

Ik heb geen nummer bij Skype (veel te duur), wel beltegoed. Telefonie gaat via de FRITZ!Box (router). Kan heel vaak gratis bellen door de zogenaamde 'freedays' van VoipBuster.

Laatst bewerkt:
Het probleem is hem juist, dat ik geen telefoon op mijn kamer heb, maar wel een aansluiting. Die wil ik naar mijn computer linken, zodat ik kan opnemen van mijn computer. Een nieuw nummer is dus geen oplossing.
Uitgaande gesprekken zijn trouwens veel minder belangrijk dan inkomende gesprekken.

EDIT: Als mijn computer niet aan staat zit ik dus niet achter mijn computer en staat de gewone telefoon vlakbij me, dus dat is geen probleem.

Analoog op je pc gaat via een ouderwets modemkaartje. Het zal even zoeken worden naar de benodigde telefoonsoftware vrees ik.

Heeft iemand een linkje waar ik zo'n kaartje zou kunnen bestellen?

Het beste kan (denk ik) op rommelmarkten kijken. A.s. weekeinde is er bij mij in de buurt eentje (in buurt van Veenendaal). Maar een modemkaart, is dat een pci kaart met een ISDN aansluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan