analoog full screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prutsur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Goede avond,:)

Ik heb in XP-moviemaker gaaf beeld in het deelvenster van "video vastleggen".
In moviemaker is dit beeld niet te maximaliseren. Het heeft twee vaste maten.
Wat is de manier om een analoog signaal, waarvan ik dus weet dat het er is, fullscreen te bekijken?
Ik zoek waarschijnlijk verkeerd want ik kan er niets over op het forum vinden.:o

Volgens mij kun je niet fullscreen vastleggen met Moviemaker. Dat kan pas als er een film van gemaakt is. Maar: het ís waarschijnlijk al fullscreen! Analoge video heeft namelijk een formaat van 720 x 576 pixels. Je monitor is misschien 21 inch? Dat is 1600 x 1200 pixels; meer dan 2 x zo groot. Wat jij fullscreen noemt is eigenlijk het vergroten van het beeld; = niet mooi..

Je zou alleen mooi fullscreen kunnen vastleggen op een analoge beeldbuis TV, want die heeft 720 x 576 pixels. Dan heb je ook een "dual head" videokaart nodig, met 1 poort voor de PC monitor en 1 voor de TV (s-video of tulp).

Dank je wel voor je reactie.

De kwaliteit is niet een issue. :D ik zit er kei-ver vandaan.

Ik noemde het deelschermpje van moviemaker om aan te geven dat ik beeld heb, op mijn monitor. (1mtr10). ik wil dat beeld fullscreen hebben, niet een deelschermpje.

De vraag is dus eigenlijk alleen: een progje om fullscreen naar het signaal dat uit een geel pugje komt te kunnen kijken.

Het werkt uitstekend met powercinema maar dat is een programma dat ik niet meer wil gebruiken. ook een ander mediacenterprog is niet de bedoeling.
gewoon klein zoals bijvoorbeeld Amcap. dat is 1 of 2 Mb geloof ik maar dat wil de europese instellingen niet accepteren.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan