Analoog naar digitaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugedad

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Ik heb een sony camcorder en heel wat bandjes met opgenomen momenten van de kinderen.

Graag zou ik deze willen overzetten op CD/DVD

Wie kan mij een redelijk simpel (goedkope) oplossing hiervoor geven.

De camcorder heeft twee tulip ingangen (video en audio), mijn PC heet een ATI Raedon videokaart, met evt. firewire of S-video ingangen.

Dan heb je bij de videokaart een paarse kabel bijgeleverd gehad.

Zorg dat je een hebt die van tulip naar s-video gaat.
Gebruik hiervoor de gele aansluiting aan je cam, en de aansluiting op de paarse kabel van je videokaart.

Voor het geluid moet je een kabel hebben met 2 tulip aansluitingen(rood en wit), en aan de andere kant een mini-jack.

Sluit de rode en witte aan op je cam, en de minijack op de microfoon ingang van je pc.

Je kan de bijgeleverde software gebruiken om het beeld op te nemen.

Zorg dat het een mpeg2 bestand wordt, anders zal je stand-alone dvd-speler hem niet afspelen.

Hoe je de instellingen moet doen, weet ik vanaf deze pc niet, alles staat geinstalleerd op mijn vaste pc, en die staat op zolder wegens verbouwing:( :( :(

Greetz Patrick

Oke,

Ik zal het proberen, deze week haal ik de benodigde kabels.

Hartstikke bedankt voor je hulp!

Patrick,

Het is gelukt beeld over te zetten naar de pc (moviemaker), maar geluid krijg ik niet voor elkaar.

Wat zou hier het prbleem kunnen zijn?

Wanneer je windoes movie maker hebt opgestart, kies je onder 1 voor "vastleggen vanaf videoapparaat"

In het volgende scherm kan je aangeven waar hij het geluid vandaan moet halen. Aangezien je de mini-jack in je microfooningang hebt aangesloten, kies je hier voor microphone.
En stel het ingangsvolume in.
(zie bijlage)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan