Analoog signaal met HDMI?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maand een nieuw scherm: Acer S231HLbid.
Deze heeft een HDMI aansluiting, en die heb ik ook gebruikt.
De resolutie staat ingesteld op: 1920x1080p.
Mijn videokaart heeft: 1GB GDDR5.

Maar als ik dan bij Apparaatbeheer bij het scherm kijk, kom ik tot mijn verbazing te zien, dat het signaal van het scherm ANALOOG is! Hieronder een screenshot:

Analoogscherm.png

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Kan dit gevolgen hebben voor de kwaliteit? En kan ik het alsnog een digitaal HDMI-signaal krijgen?

Mvg, Thiemo

Laatst bewerkt door een moderator:
Mik, dankje voor je reactie ^^

Maar... Hieruit haal ik dat HDMI en DVI beiden digitaal signaal hebben?
Kan het aan mijn videokaart liggen? (MSI R6870 Hawk)
Scherm heeft trouwens 5ms responsetijd

Maakt dit analoge signaal mijn kwaliteit dan minder?

Ja Thiemo, ik moet je eerlijk bekennen dat ik er niet zoveel verstand van heb. Volgens de specs die ik gezien heb heeft jouw kaart gewoon die mogelijkheden.
Ik neem aan dat bij die kaart ook configuratiesoftware (of klik op eigenschappen v.d. kaart) zit waarmee het probleem wellicht opgelost kan worden.
Volgens mij kun je de vraag beter door de sectiemod laten verplaatsen naar de sectie "videokaarten", ik weet zeker dat daar enkele experts aanwezig zijn die je verder kunnen helpen.
Je kunt dan evt. ook het onderwerp laten veranderen in een titel die betrekking heeft op je videokaart.
Om dat te doen klik je op de knop "Meld misbruik" linksonder in je berichtenvenster en geef je aan wat je wil, dan komt het automatisch goed.
Ik wens je veel succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
een signaal dat over de hdmi kabel word gestuurd is altijd digitaal ookal geeft windows dit anders aan
HDMI is qua kwaliteit het zelfde als DVI, het eenige verschil is dat hdmi geluid kan overbrengen en DVI niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan