• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Analyse Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nisja

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2018
Berichten
20
Kan iemand me helpen met de analyse van onderstaande formule?

nu is het zo dat de formule klopt met alle weeknummer (bijvoorbeeld 1834) maar als de data = 1912 dan heb ik een waarde van 1864 (1834- 18 is jaar / 34 = weeknummer) ( 1912= 19 is jaar / 12 = weeknummer) echter.

=ALS(J9="";"";J9-(LINKS(J9;2)-18)*48)

Dank alvast!
 
Wat zou er uit moeten komen dan? Een voorbeeld van gegevens met uitkomsten en verwachte uitkomsten doet wonderen...
 
Hallo,
de waarde van 1912 zou ook de waarde van 1912 moeten worden ipv 1864. (week 64 bestaat namelijk niet)
 
Het nut van een formule die het zelfde resultaat geeft als de oorspronkelijke cel ontgaat mij even.
Misschien dat deze formule helpt
=ALS(J9="";"";J9)
 
=100*(LINKS(J9;2)+INTEGER(RECHTS(J9;2)/52))+REST(RECHTS(J9;2);52)

er van uitgaande dat een jaar 52 weken bevat, en dat klopt niet altijd
 
Laatst bewerkt:
deze is eenvoudiger:
=ALS(--RECHTS(J9;2)>52;100*(LINKS(J9;2)+1)+RECHTS(J9;2)-52;J9)

ps als je er een wil die rekening met de echte week_telling houdt moet je dat even melden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde bedenking als popipipo: de formules uit #5 en #6 produceren exact hetzelfde als er reeds in J9 staat. Ok, behalve dan als wk>52, dan telt hij door in het volgende jaar.
Maar 1912 wordt 1912, 1834 wordt 1834.

Bij wat ik lees hierboven volstaat de reeds genoemde formule: =ALS(J9="";"";J9).

Toch denk ik dat TS wat anders wil...
 
Laatst bewerkt:
Ok, I see. Je werkt even de andere kant op.

Ik begreep uit de vraagstelling dat TS 1912 invoerde in zijn formule en 1864 als antwoord kreeg, en zich vervolgens afvroeg waarom dat was omdat de uitkomst 1912 moest blijven.... :confused:

@Nisja: lees post #2 nog eens.
 
Voorbeeld

Bekijk bijlage TestBestandFormule.xlsx

Goedemorgen,
zie voorbeeldbestand, een correct formule is van belang ivm andere gekoppelde documenten.
in het bestand is duidelijk zichtbaar dat de rijen 9 t/m 14 correct zijn. De rijen 14 t/m 19 zijn foutief.

Hopelijk hebben jullie voor mij een oplossing.

Dank alvast!
 
Nisja, als in kolom D het zelfde moet komen als in kolom C , dan staat in post 2 het antwoord.

kun je vertellen waarom je niet gelijk naar de C Kolom verwijst ?
en waar om in Rij 4 en Rij 3 het zelfde staat ?
 
De waarde van kolom D word gebruikt in een andere formule , zie in voorbeeld bestand de formule van bijvoorbeeld cel H14.
 
Sylvester schrijft:
kun je vertellen waarom je niet gelijk naar de C Kolom verwijst ?
Nisja antwoord:
De waarde van kolom D word gebruikt in een andere formule , zie in voorbeeld bestand de formule van bijvoorbeeld cel H14

Idee van Haije:
dan maak je toch van
Code:
=ALS($C14="";0;ALS($E14<>"";0; ALS(H$3<$D14;0;ALS($B14>(H$3+1-$D14)*$C$3;$C$3;ALS($B14>(H$3-$D14)*$C$3;$B14-(H$3-$D14)*$C$3;0)))))
:
Code:
=ALS($C14="";0;ALS($E14<>"";0; ALS(H$3<$[COLOR="#FF0000"]C[/COLOR]14;0;ALS($B14>(H$3+1-$[COLOR="#FF0000"]C[/COLOR]14)*$C$3;$C$3;ALS($B14>(H$3-$[COLOR="#FF0000"]C[/COLOR]14)*$C$3;$B14-(H$3-$[COLOR="#FF0000"]C[/COLOR]14)*$C$3;0)))))
 
Laatst bewerkt:
Ik kan die formule niet aanpassen, wat ik zie is dat de formule in kolom D namelijk kijkt naar de waarde in kolom B. als de waarde groter is dan dient het restant aantal naar de volgende week worden verplaatst.


alvast dank voor het meedenken.
 
Dank je Silverster , deze code =ALS(--RECHTS(J9;2)>52;100*(LINKS(J9;2)+1)+RECHTS(J9;2)-52;J9) geeft de juiste week weer.
De andere code is ook goed, ga even kijken welke van toepassing is.

Top Dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan