• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

analyse enquete excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjorritz

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een medewerkers tevredenheids onderzoek. Hiervoor heb ik een enquête opgesteld. Ik zou deze vragen graag in excel willen verwerken. Helaas heb ik niet genoeg kennis van dit programma om hier mee aan de slag te gaan.

De enquête bevat 36 voornamelijk gesloten vragen. De beantwoording is echter zeer divers. Er zijn zowel vragen over het geslacht, over hoelang de respondent al werkzaam is bij de organisatie maar ook vragen met een schaalverdeling.

Nu zou het gemakkelijk zijn als ik bijvoorbeeld alle gegeven antwoorden per leeftijdscategorie of per afdeling kan weergeven. Dat er deze vergelijking ontstaat:

90% van de medewerkers in de afdeling bouw beoordeeld de informatie over de opleidingsmogelijkheden met een 3 (schaal 1 – 6). Enzovoort.En dan eventueel nog mooi in een grafiekje.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt voor de tijd.

P.S. de enquête staat in de bijlage.

Bijlagen

donjorritz

Mijn bestand op de site legt inderdaad een aantal veronderstellingen op (telkens 5 antwoorden, dezelfde 5 antwoordmogelijkheden, ...). Veronderstellingen die in jouw geval niet opgaan of slechts gedeeltelijk. Dan kan je uiteraard mijn bestand nog gebruiken, maar dan enkel als basis, als leidraad, voor wat formules. De rest zal je zelf moeten doen.

Wigi

donjorritz

Mijn bestand op de site legt inderdaad een aantal veronderstellingen op (telkens 5 antwoorden, dezelfde 5 antwoordmogelijkheden, ...). Veronderstellingen die in jouw geval niet opgaan of slechts gedeeltelijk. Dan kan je uiteraard mijn bestand nog gebruiken, maar dan enkel als basis, als leidraad, voor wat formules. De rest zal je zelf moeten doen.

Wigi

Hallo,

Ik snap niet zoveel van jou bestand :(. Al die formules op verschillende werkbladen gaan me niet iets boven de pet. Het zal vast niet zo moeilijk zijn als het lijkt... Begin er nu wel enigszins weer in te komen. Ik kom nu in de knoei met vraag 5b hier mogen de respondenten namelijk 3 antwoorden aankruisen... Word me alweer te moeilijk ;)..

groet

Hallo,

Ik snap niet zoveel van jou bestand :(. Al die formules op verschillende werkbladen gaan me niet iets boven de pet. Het zal vast niet zo moeilijk zijn als het lijkt... Begin er nu wel enigszins weer in te komen. Ik kom nu in de knoei met vraag 5b hier mogen de respondenten namelijk 3 antwoorden aankruisen... Word me alweer te moeilijk ;)..

groet

Ik snap denk ik waar je naar toe wilt.
Het Word document is de input voor jouw Excel sheet.
Alleen de resultaten ga je handmatig invoeren in Excel en wilt er dan een aantal berekeningen op los laten.
Heb ik daar gelijk in, dan heb je nog een hoop werk te doen (waar we uiteraard mee kunnen helpen).

Maar ik weet niet welke reslutaat berekeningen je allemaal wilt uitvoeren.

Ook is het van belang hoeveel responce je krijgt op je enquete. Zijn het er maar 10 dan is dat allemaal nog wel handmatig te verwerken, maar zijn het er 1000 dan hou je dat niet vol.

Je enquete ziet er verder te mooi uit om om te gaan bouwen naar Excel (zou wel handiger zijn).

Je leest zeker wel dat ik wel iets meer moet weten om je te helpen e.e.a. voor 31 oktober 2008 rond te hebben.

Laat van je horen

Wim

Ik snap denk ik waar je naar toe wilt.
Het Word document is de input voor jouw Excel sheet.
Alleen de resultaten ga je handmatig invoeren in Excel en wilt er dan een aantal berekeningen op los laten.
Heb ik daar gelijk in, dan heb je nog een hoop werk te doen (waar we uiteraard mee kunnen helpen).

Maar ik weet niet welke reslutaat berekeningen je allemaal wilt uitvoeren.

Ook is het van belang hoeveel responce je krijgt op je enquete. Zijn het er maar 10 dan is dat allemaal nog wel handmatig te verwerken, maar zijn het er 1000 dan hou je dat niet vol.

Je enquete ziet er verder te mooi uit om om te gaan bouwen naar Excel (zou wel handiger zijn).

Je leest zeker wel dat ik wel iets meer moet weten om je te helpen e.e.a. voor 31 oktober 2008 rond te hebben.

Laat van je horen

Wim

Hallo,

Door omstandigheden ben ik de afgelopen dagen niet online geweest. Vandaar dus mijn enigszins late reactie. In ieder geval klopt jou verhaal. Dit is precies waar ik naar toe wil. Het lukt mij echter niet om dit netjes in een sheet te krijgen. Ik verwacht ongeveer 100 respondenten. Ik wil de resultaten het liefst naar man/vrouw, naar leeftijdscategorie en hoelang de respondenten werkzaam zijn bij de organisatie kunnen verdelen. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Ik hoop dat je/jullie mij verder kunnen helpen.

Groet
Jorrit

Hallo,

Door omstandigheden ben ik de afgelopen dagen niet online geweest. Vandaar dus mijn enigszins late reactie. In ieder geval klopt jou verhaal. Dit is precies waar ik naar toe wil. Het lukt mij echter niet om dit netjes in een sheet te krijgen. Ik verwacht ongeveer 100 respondenten. Ik wil de resultaten het liefst naar man/vrouw, naar leeftijdscategorie en hoelang de respondenten werkzaam zijn bij de organisatie kunnen verdelen. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Ik hoop dat je/jullie mij verder kunnen helpen.

Groet
Jorrit

Ben zelf ok een paar dagen niet aanwezig geweest, maar dat hindert niet.
Echter ik heb volledig geen ervaring in koppelingen tussen Word en Excel. Dus ik zou niet weten hoe je de ingeculde gegevens over kan zetten naar Excel.
Wellicht zijn er nog andere die je daar in kunne helpen.

Wim

1. moet deze enquête niet in het Fries voorgelegd worden ?
2. Haal de typefouten uit het bestand (stagair moet zijn stagiair); staat een beetje slordig voor interne communicatie
3. Maak er vlotter Nederlands van (bijv. 'ten aanzien van' vervangen door 'over', etc.)
4. Maak van de vragenlijst 1 tabel, met 1 kolom -met per cel de vraag en de antwoordmogelijkheden-; of maak van iedere vraag met antwoordmogelijkheden een aparte tabel. Dan zijn de antwoorden veel gemakkelijker te verwerken: bijv.
Code:
c1=Activedocument.tables(1).cell(1,1).range.
c1 is dan de variabele met het antwoord op vraag 1.
die variabele kan eenvoudig worden weggeschreven in een Excelspreadsheet.
5. als je geen ervaring met Excel en VBA hebt is de geautomatiseerde verwerking van de vragenlijstgegevens te hoog gegrepen (en zal vele malen langder duren dan de tijd van je stage).

Ben zelf ok een paar dagen niet aanwezig geweest, maar dat hindert niet.
Echter ik heb volledig geen ervaring in koppelingen tussen Word en Excel. Dus ik zou niet weten hoe je de ingeculde gegevens over kan zetten naar Excel.
Wellicht zijn er nog andere die je daar in kunne helpen.

Wim
Een koppeling tussen word en excel is toch niet perse noodzakelijk? Als ik jou werkmap erbij neem, zie ik dat je daar een input formulier hebt gemaakt. Hier zou ik toch de antwoorden handmatig in kunnen voeren? Dan doen de werkbladen intro en vragenlijst niet meer ter zake. Of denk ik nu weer veel te simpel?

Een koppeling tussen word en excel is toch niet perse noodzakelijk? Als ik jou werkmap erbij neem, zie ik dat je daar een input formulier hebt gemaakt. Hier zou ik toch de antwoorden handmatig in kunnen voeren? Dan doen de werkbladen intro en vragenlijst niet meer ter zake. Of denk ik nu weer veel te simpel?
Je denkt niet te simpel maar je maakt het werk voor de helpers (en jezelf) veel simpeler.:thumb:
Het inlezen van de gegevens inlezen via Word is een stuk lastiger dan een invulformulier in Excel gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bedankt

Heb maar besloten het niet in excel te verwerken. Wordt me allemaal iets te moeilijk. Vriend van me kan goed overweg met SPSS. In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan