• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Analyse organisatoren over jaren heen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPO

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
3
Beste lezers,
Ik heb een vraag. Jaarlijks wordt er een evenement georganiseerd. Dit wordt elk jaar door 4 personen gedaan. In kolom A staan de datums, in kolom B de jaargetallen (bijv 2015) en in de kolommen C, D, E, F staan de organisatoren. Een organisator kan in alle kolommen CDEF voor komen. Nu wil ik een overzicht maken met alle namen onder elkaar, met daarachter hoe vaak hij/zij in organisatie heeft gezeten met daarachter (of ervoor, maakt niet uit) de jaargetallen. Hoe doe ik dat? Ik probeerde dat met een draaitabel maar loop er dan tegen aan dat de kolommen CDEF een unieke naam moeten hebben (bijv Organisator 1, Organisator 2 etc).
Wellicht kan iemand mij helpen?
Groetjes MPO
 
Voordat je de draaitabel kunt toepassen moet je je bron geschikt maken (unpivot-en, normaliseren). In dit geval moet je een tabel krijgen met 3 kolommen: Datum, Jaar en Organisator. De nieuwe tabel wordt dus max 4 keer zo lang als je huidige.
De transformatie kun je doen: met de hand, met vba, of met power query.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan