Analyseren frontend

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2016
Ik heb frontend die door de jaren heen enorm is toegenomen in omvang, van 5 MB naar 32 MB (de BE is in die zelfde periode gegroeid van 2 naar 3 MB). Ik ben nog altijd een amateur, en het is allemaal redelijk klein en eenvoudig van opzet. Comprimeren helpt helemaal niet. Nu vraag ik me af: Is er een manier om er achter te komen wat de grootte van de diverse objecten is?

Laatst bewerkt:
Dan moeten we toch eerst weten wat je allemaal aan het uitspoken bent in die FE. De grap is nou juist dat je FE klein blijft, en de data naar de BE gaat.

De groei van de back-end blijft beperkt als je niet veel data bewegingen hebt, en zolang je geen foto's of zo opslaat nemen die gegevens ook niet zoveel plaats in. Formulieren en rapport objecten kunnen wel veel plaats innemen. Heb je in de afgelopen jaren veel formulieren/rapporten aangemaakt? Gebruik je afbeeldingen, zoals logo's op je formulieren? Normaal helpt compact and repair vrij goed, maar je kan eens proberen om een nieuwe, lege front-end aan te maken en alle objecten van de oude te importeren. Dan zie je meteen hoe groot het nieuwe bestand wordt.

Overigens is 32Mb nou niet schokkend groot. Maar ik vermoed dus ook dat je (teveel) objecten in de Frontend opslaat. Afbeeldingen kun je bij voorkeur veel beter koppelen dan in het formulier of rapport opslaan. Op die manier hou je de Database (FE of BE) een stuk kleiner.

Dan moeten we toch eerst weten wat je allemaal aan het uitspoken bent in die FE. De grap is nou juist dat je FE klein blijft, en de data naar de BE gaat.

Dank voor je reactie. Ik zou graag beide bestanden posten, maar de FE blijft maar om een wachtwoord vragen, ook al heb ik het eerst uit de BE verwijderd en pas toen weer de FE en BE gekoppeld. Weet je daar misschien een snelle oplossing voor? Anders maak ik daarvoor een aparte post.

Laatst bewerkt: