• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Analysis Toolpak niet actief

• Onderwerp starter Onderwerp starter arafy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

arafy

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
hallo,

een collega genereert een rapport vanuit datawarehouse naar excel. in dit excelrapport staat o.a. de formule =WEEKNUM(K24). als resultaat staat echter #NAME?. als we gaan kijken bij de add-ins, staat analysis toolpak aangevinkt. als we deze uitvinken en naderhand terug aanvinken, komt het resultaat er wel te staan. ik kan geen voorbeeld meesturen, want dan werkt het wel zoals het hoort.

groeten,

steven

Zijn beide excelversies in dezelfde taal?
=WEEKNUM() is de engelstalige versie.
=WEEKNUMMER() zou dit in nederlandstalige zijn.

Let overigens op met =WEEKNUM(MER).
Deze geeft voor een sommige jaren een verkeerd weeknummer weer.
Kijk even aan het einde bij deze post

het heeft niets met de formule op zich te maken. er zit ook nog een formule in met networkdays. het is zuiver het probleem dat analysis toolpak niet geladen wordt.

steven

workbook open

ik heb het probleem opgelost door volgende code uit te voeren bij het openen van het bestand:
AddIns("Analysis ToolPak").Installed = False
AddIns("Analysis ToolPak - VBA").Installed = False
AddIns("Analysis ToolPak").Installed = True
AddIns("Analysis ToolPak - VBA").Installed = True

het is niet de zuiverste methode, maar het werkt.

ik heb het probleem opgelost door volgende code uit te voeren bij het openen van het bestand:
AddIns("Analysis ToolPak").Installed = False
AddIns("Analysis ToolPak - VBA").Installed = False
AddIns("Analysis ToolPak").Installed = True
AddIns("Analysis ToolPak - VBA").Installed = True

het is niet de zuiverste methode, maar het werkt.

Dit gaat inderdaad werken, maar vraag is waarom het oorspronkelijk niet werkt. Helaas weet ik het zelf niet. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan