• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ander beeld bij gedeeld bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

polleunited

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Heel vreemd (vind ik) : ik werk samen met een collega in een gedeeld bestand. Als de collega een tabblad onzichtbaar maakt, (of zichtbaar) dan is deze wijziging in beeld voor mij niet te zien. Andersom is het ook zo. Ik moet dan via beeld en aangepaste opmaak de lay out van mijn collega kiezen. Dit was voorheen (tot 2 maanden terug) niet zo. Voor zover ik weet is er vwb de instelling niets gewijzigd. Is er een manier om dit op te lossen? Ik kan de oplossing nergens vinden.
De gegevens die zijn gewijzigd kunnen we beide wel zien, het gaat dus om het zichtbaar en onzichtbaar maken van tabbladen. Alvast bedankt.

En als jij/hij het bestand opslaat daarna, is het dan wel (meteen) zichtbaar?
Zover ik weet worden wijzigingen pas (echt) zichtbaar zodra het bestand is opgeslagen.

Tijs.

Bedankt voor de reactie,ja dan is het voor mij wel zichtbaar. ik kreeg een fractie van een seconde de lay-out (tabbladen) van mijn collega in beeld. DIrect daarna springt hij naar mijn lay-out (met evt andere tabbladen omdat mijn collega bv een blad onzichtbaar heeft gemaakt).

Ik weet niet wat ik dan nog verder heb toe te voegen aan mijn antwoord: Lijkt mij dus voldoende de instructie te laten rondgaan dat als er ingrijpende wijzigingen worden gedaan (het verbergen van tabbladen valt er, in mijn boek, zeker onder) het bestand wordt opgeslagen, zodat deze wijzigingen voor iedere (gelijktijdige) gebruiker meteen zichtbaar worden.

Tijs.

Bedankt, Ieder wijziging (incl. verbergen) wordt gevolgd door het opslaan van het bestand. Of de 2e gebruiker nu wel of niet in het bestand werkt, hij ziet bij het openen vervolgens een andere (eigen) lay-out met andere tabbladen, dus inclusief de door de 1e gebruiker verborgen tabblad. Heel bijzonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan