Ander besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beodd

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Wij hebben een LAN netwerk op een Sweex router van 3 computers.
2 computers met windows xp en een (die van mij)
misschien met windows ME (2000).
Daarom mijn vraag: is het wel mogelijk als de "hoofdcomputer" op win xp draait dat ik dan win ME (2000) erop zet i.v.m. Internet?
Loopt dat wel samen?
Ik had gehoord dat het niet goed samenwerkt als er GEEN rooter tussen zat (dan konden ze elkaar niet vinden) maar met een router is het toch niet nodig dat ze elkaar vinden?

THX voor de reply

Welkom op Helpmij.:)

Dat moet prima samen kunnen, maar welk besturingssysteem bedoel je nou.
Je hebt Windows ME en je hebt Windows 2000, dit zijn twee verschillende besturings systemen.
Persoonlijk gaat de voorkeur uit naar Windows 2000, daar deze stabieler is dan Windows ME.

Zelfs al zet je er Windows95 op met winroute, dan werkt het nog.. het besturingssysteem maakt eigenlijk niks uit zolang de instellingen op zowel server als client maar goed zijn.

Deze vraag ff verplaatst naar de netwerk sectie.

Thx

Ja was een beetje dubbel maar eigenlijk bedoelde ik Windows ME.
Klinkt voor sommige liefhebbers een beetje raar maar
ik hem win xp home eraf gegooit omdat ik er
bepaald geen fan van ben en dus win ME wil gaan
gebruiken op advies van een vriend.
Maar na het instaleren van ME zou ik dus net als win xp direct verbinding kunnen maken met het Internet?

THX voor de snelle reply trouwens;)

Tuurlijk, dat moet gewoon werken.

Volgens mij heeft ME ook gewoon een internet deel optie dus dat moet geen problemen opleveren.

Ik heb hier een ME-desktop (bedraad) en een XP-laptop (zowel bedraad als draadloos) via een Belkin router: bestanden en internet delen geen enkel probleem.
ME heeft idd een netwerkwizard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan