• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ander blad afdrukken middels VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Algemene vraag:
Hoe kan ik, met behulp van een knop "save as pdf" niet het actieve blad (zoals het eerste gedeelte in huidige macro), maar een ander blad (bv CD1*) opslaan als pdf? Ik denk dat ActiveSheet moet worden vervangen door de sheet, die ik wil opslaan; maar ik kom er niet achter hoe dit werkt.

De naam van de pdf moet de inhoud van cel J3 zijn.

*) Het is afhankelijk van de waarde van cel B6 welke sheet als pdf moet worden opgeslagen.
als B6 = 1, dan CD1 opslaan als pdf;
als B6 = 2, dan CD2 opslaan als pdf;
tot
als B6 = 9, dan CD9 opslaan als pdf.

De locatie waar de pdf moet worden opgeslagen, is afhankelijk van de waarde in cel P9.
Als P9 =1, dan moet het blad (CD1. CD2 ... CD9) als pdf worden opgeslagen in C:\Users\hba018\Dropbox\03 LaVaCo Logistik Indonesia\01 sea freight\SEA-019\customer data (zoals eerste gedeelte in huidige macro);
als P9 = 2, dan in C:\Users\hba018\Dropbox\03 LaVaCo Logistik Indonesia\02 air freight\AIR-017\customer data.

Ook het werkboek mag in dezelfde locatie worden opgeslagen (zoals in het tweede gedeelte in de macro deze wordt opgeslagen in C:\Users\hba018\Dropbox\03 LaVaCo Logistik Indonesia\01 sea freight\SEA-019\customer data).

Wie kan hiervoor een macro maken?

Bijlagen

Maak er eens dit van:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim Blad As String
    Dim OpslaanIn As String

Blad = "CD" & Range("B6")
    Select Case Range("P9")
        Case 1: OpslaanIn = "C:\Users\hba018\Dropbox\03 LaVaCo Logistik Indonesia\01 sea freight\SEA-019\customer data\"
        Case 2: OpslaanIn = "C:\Users\hba018\Dropbox\03 LaVaCo Logistik Indonesia\02 air freight\AIR-017\customer data\"
    Case Else
        OpslaanIn = Environ("Userprofile") & "\Desktop\"
    End Select

Sheets(Blad).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=OpslaanIn & Sheets("freight data").Range("J3").Value & ".pdf"
    ThisWorkbook.SaveAs Filename:=OpslaanIn & Range("J3").Value & ".xlsm", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub

to edmoor

Wooowwww...

Ik sta perplex!
Zo snel, een perfect werkende oplossing!

Dankjewel.

Graag gedaan.
Een goed voorbeeld document en een duidelijke uitleg werkt altijd erg mee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan