Ander emailadres

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Mijn dochter heeft op school een eigen emailadres gekregen bijv: kindjes@school-apeldoorn.nl
Nu willen we graag dat ze thuis ook haar email kan lezen van school. Ik probeer al het een en ander bij outlook, maar het lukt me voor geen meter.
Ik heb wel een ander identiteit aangemaakt, maar nu blijft hij verifiëren en kan ik niet meer terug naar mijn eigen email.
Is het wel mogelijk om een ander adres toe te voegen? Wij hebben zelf van chello. Wat moet ik anders veranderen? Of zijn er andere programma's voor om haar email van school te lezen?

Please help me, want ik kan dus ook niet meer terug naar mijn eigen identiteit.

Geplaatst door Jalo
Mijn dochter heeft op school een eigen emailadres gekregen bijv: kindjes@school-apeldoorn.nl
Nu willen we graag dat ze thuis ook haar email kan lezen van school. Ik probeer al het een en ander bij outlook, maar het lukt me voor geen meter.
Ik heb wel een ander identiteit aangemaakt, maar nu blijft hij verifiëren en kan ik niet meer terug naar mijn eigen email.
Is het wel mogelijk om een ander adres toe te voegen? Wij hebben zelf van chello. Wat moet ik anders veranderen? Of zijn er andere programma's voor om haar email van school te lezen?

Please help me, want ik kan dus ook niet meer terug naar mijn eigen identiteit.

Je zou op school de pc zo moeten instellen dat hij de mailtjes van je dochter doorstuurd naar jullie eigen email adres.

of je moet de gebruikersnaam van de school en de daarbij horende paswoorden gebruiken op je eigen computer.

Je andere indertiteit kan je weer verwijderen in het configuratie scherm bij gebruikers, als je die indentiteit tenminste bedoeld.

Bedoel je dat ze haar eigen wachtwoorden van school moet gebruiken? Want dat gebruikt ze al.
Want we willen dus echt dat ze haar eigen email van haar eigen emailadres van school kan lezen en niet dat dit doorgestuurd wordt naar onze email.

Er komt nu steeds een blokje tevoorschijn van: Aanmelden mail.chello.nl met daarin haar naam en wachtwoord en dan moeten we steeds op ok klikken maar er gebeurt niks.
Als ik op annuleren klik dan krijg ik dit berichtje:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR invalid user name or password.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Laatst bewerkt:
Dan zou je direct op de server van de school moeten inloggen.

Als de school zit bij bijvoorbeeld tiscali, of tweak of maakt eigenlijk niet uit welke provider. dan kan ze de mail benaderen via de webmail van de provider.

Als je natuurlijk dit onder haar eigen user wilt doen op jullie eigen pc dan moet je nog een gebruiker aanmaken op je eigen pc, deze gebruiker (je dochter) kan dan via outlook ook haar mail ophalen met de pop en smtp methode.

Geplaatst door Fee66
Je andere indertiteit kan je weer verwijderen in het configuratie scherm bij gebruikers, als je die indentiteit tenminste bedoeld.

Nee ik bedoel die in outlook, sorry

Geplaatst door Jalo
Er komt nu steeds een blokje tevoorschijn van: Aanmelden mail.chello.nl met daarin haar naam en wachtwoord en dan moeten we steeds op ok klikken maar er gebeurt niks.
Als ik op annuleren klik dan krijg ik dit berichtje:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR invalid user name or password.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Gaat dit nu weer over je eigen mail?

OK ik laat haar eerst morgen vragen op school welke provider ze gebruiken en dan kijken we wel verder.

Bedankt voor zover alvast voor je snelle reacties. Als het niet lukt dan meld ik me wel weer hihi

Nogmaals thanks.

Even op jouw vraag: nee dat ging over de email van mijn dochter.

Ga naar outlook,

optie extra
optie email accounts
optie bestaande acc. wijzigen
Daar kan je de account die je niet meer wilt verwijderen

Als het goed is, is je eigen account nu weer bruikbaar.

Yep klopt helemaal, dat is tenminste weer gelukt :D

even offtopic.... waarom heb jij onder je naam: Helpmijlpaal 25k staan? Was je de 25.000'ste forum lid?

*off topic* huh ik dacht eerst even dat er verenigingslid stond :D

<start*******off topic*******

@ Elisa, daar loopt in een ander topic al een hele discussie over.

<einde>******Off topic******
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan