ander merk harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin h

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Berichten
10
in mijn pc zit een seagate barracuda hd
aangezien deze hd soms een tikje geeft ben ik van plan om een andere hd te kopen
als ik er een andere hd inbouw van een ander merk bv western digital kom ik dan in de problemen als ik de recovery cd's van packard bell gebruik?
ik vraag dit omdat er een programma van seagate (seatools) opstaat
 
Op zich maakt het merk niet uit wat je gebruikt. De meeste recovery cd's werken op basis van een image die teruggezet wordt. Mits de nieuwe schijf maar minimaal dezeflde opslag heeft is dit geen probleem en groter is geen probleem.

seagate (seatools) als die wordt geinstalleerd als je de recovery cd gebruik zou dit mogelijk een probleem kunnen zijn. Als je deze tool zelf installeerd omdat de PC (BIOS) de grote schijf anders niet kan aanspreken dan kun je na aanschaf van een nieuwe schijf op de website kunnen kijken welke tool je dan nodig hebt. De meeste fabrikanten hebben een soortgelijke tool.
 
Uh...als jij nu een Packard Hell hebt dan is jou XP versie voor geïnstaleerd. Je zal dus op een nieuwe harde schijf ook een nieuwe versie van XP moeten instaleren en je verhaal lezende begrijp ik dat jij die niet hebt. Klopt dat?
Kortom op een nieuwe harde schijf zijn jou recovery CD's waardeloos!
 
Je krijgt wel degelijk problemen. Packard Bell heeft een deel van de recovery op de harddisk staan. Die moet intact blijven anders werkt de recovery niet. Tevens zal het niet lukken om op een andere harddisk te recoveren, omdat PB ook controleert of de hardware nog overeen komt.

Beste manier is je huidige harddisk een image van te maken en die terug te knallen op je nieuwe.
 
recovery cd's waardeloos

Uh...als jij nu een Packard Hell hebt dan is jou XP versie voor geïnstaleerd. Je zal dus op een nieuwe harde schijf ook een nieuwe versie van XP moeten instaleren en je verhaal lezende begrijp ik dat jij die niet hebt. Klopt dat?
Kortom op een nieuwe harde schijf zijn jou recovery CD's waardeloos!

ik vind het nogal ingewikkeld allemaal
corrigeer me als ik het fout heb maar op 1 van de 5 recovery cd's zit windows xp
dan heb ik toch geen nieuwe windows xp nodig?
 
Als je XP hebt dan is dat inderdaad niet aan de orde. Ik denk dat je misschien beter even met Packerd Bell kunt bellen om je vraag te stellen. Zij kunnen je lijkt mij het beste vertellen of het wel/niet zou kunnen.

Zelf verwacht ik geen problemen maar het gaat erom dat iedereen aan andere idee heeft en dat helpt jouw nu niet met het beantwoorden van je vraag. Je krijgt nu zoveel antwoorden dat je alleen maar meer gaat twijfelen.:)
 
ik vind het nogal ingewikkeld allemaal
corrigeer me als ik het fout heb maar op 1 van de 5 recovery cd's zit windows xp
dan heb ik toch geen nieuwe windows xp nodig?


Ik heb nog nooit meegemaakt dat Packard Bell er een volledige versie van XP bij levert.
Zij werken met recovery CD's, dus ik denk dat je er naast zit!!
 
windows xp op recovery cd's

ik heb mijn handleiding er eens bij gepakt en daar staat bij advanced options
met deze optie kunt u alleen windows installeren
met deze procedure word uw harde schijf geformateerd en word windows opnieuw geinstalleerd met de minimale instellingen dus zonder packard bell software
het zijn 5 master(recovery) cd's
op 1 of 2 daarvan staat pb software
op 3 cd's staan windows bestanden drivers ed
 
Laatst bewerkt:
Stop de Cd's eens in de cd-rom speler terwijl je Windows actief hebt werken.
Als het een volledige windows versie is dan zal er menu verschijnen van windows XP.

Kijk ook eens op die cd's waar XP op zou moeten staan of het bestand Setup.exe erop staat. Het wil nog wel eens gebeuren dat je wel de gehele XP krijgt maar het niet zelf kunt installeren.

Maar als je het verder op de PB mannier wilt doen dan zie ik niet in waarom het niet zou lukken volgens de beschrijving die je hebt gegeven.

Maar zoals ik al eerder aangaf, wil je 100% zekerheid dan even PB bellen en anders gewoon proberen mits je een nieuwe schijf wilt kopen.

Meer opties zijn er niet denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan