Ander moederbord = nieuwe install win7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

phpfreaky2

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Hallo,

Ik heb een zelf gebouwde pc met de ASRock B75 Pro3-M en een Intel Core i5 3350P.
Nou heb ik een nieuwe kast gekocht waar mijn moederbord te breed voor is.
Na wat rond kijken heb ik geconcludeerd dat de ASRock Z77E-ITX wel in mijn nieuwe kast past.
Alle andere hardware die ik heb kan daar ook gewoon op aangesloten worden.
Videokaart, RAM, hdd, Processor, enz.

Mijn vraag is nu;
Als ik de ASRock Z77E-ITX koop en alles erop aansluit, moet ik dan Windows 7 Ultimate opnieuw installeren?
Of kan de pc wel opstarten waardoor ik de driver van het moederbord met de cd kan installeren?

Ik hoop van jullie te horen, alvast bedank! :thumb:

Hoi,

Ja dat zal moeten en is ook beter windows zal het niet pikken moederbord is voor windows een grote verandering

Bedankt voor de reactie allereerst!:thumb:
Dus ik kan niet de pc opstarten en dan met de cd de goede drivers installeren?
Want voor de rest heb ik alles nog hetzelfde...:)

Hoi,

Je kan het proberen maar windows zal bokken normaal gesproken

Inderdaad, Windows zal je bij nieuwe hardware opnieuw moeten installeren.
Dit in tegenstelling met Linux (Ubuntu, Mint, Xubuntu).
Als je daar het moederbord vernieuwd en je zet de HD met dit besturingssysteem weer terug, zal het gewoon werken.
Of als je de HD met het besturingssysteem in een andere pc zet, zal het ook werken, mits je dan wel even de grafische hardware instelt.

Of een andere manier om het moederbord te installeren zonder een nieuwe Win7 installatie, waardoor ik niet alle programma's opnieuw hoef te installeren?

Wat reageren jullie snel, ik had het nog niet eens gelezen! :d
Maar is er dan een manier om de programma's te behouden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je oude moederbord gebruiken;) maar over het algemeen is een schone installatie ook niet verkeerd hoor.

We zijn sneller dan het licht:p

Laatst bewerkt:
Ik heb de pc nog geen 3 maand... :P
Maar goed, dan zal ik Windows opnieuw moeten installeren.
Anders heb ik die mooie Cooler Master Elite kast voor niks gekocht :d
Bedankt voor de (snelle) reacties! :thumb:

Ja, maar ik moet hem vaak meenemen en wilde daarom een mooie kleine kast waar alles in past.
Alleen had ik niet verwacht dat hij ZO klein was xD
Maar voor de rest past alles er gewoon in, behalve mijn moederbord dat iets van 3,5cm te breed is... :confused:
Dus moet ik het tegen elkaar opwegen en is een nieuw mobo + nieuwe install toch maar de beste optie denk ik...

Laatst bewerkt:
voor vaak meenemen hebben ze notebooks uit gevonden :P maar windows is zo weer geïnstalleerd hoor dus ben je zo weer in de lucht

Haha dat klopt, maar dan betaal je wel 3 keer zoveel als je er ook op wil gamen... ;)
De duur van een nieuwe installatie is het probleem niet, de programma's en games die ik allemaal weer opnieuw moet installeren wel! :d
Maar ach, als ik dat dan eenmaal heb gedaan heb ik wel een uitzonderlijk kleine gaming pc! :)

Laatst bewerkt:
Zo is het succes met de installatie en veel game plezier:thumb:

Sorry, nog 1 laatste vraag;
Wat nou als ik de MSI B75IA-E33 koop, met dezelfde chipset?

Zou kunnen maar geef geen garantie vaak hebben de merken toch iets specifiek maar wie weet

Ik gok wel gewoon op de ASRock Z77E-ITX, die is een stuk beter.. :)
Bedankt!:thumb:

Mijn Windows7 werkte gewoon na vervanging moederbord en processor maar veel beter na een nieuwe installatie!

Ik heb net het moederbord vervangen en ik kon Windows opstarten.
Het ging allemaal erg traag en onstabiel, maar nu ik de drivers heb geïnstalleerd met de cd van Asrock werkt het prima! :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan