Ander programma inbouwen in vb.net form

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkroeze

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
56
Hallo,

Ik ben bezig om een programma te maken waar een ander programma ingebouwd moet zitten.
Ik bedoel dus dat je bijvoorbeeld MS Paint kan opstarten in men programma en dat Paint in een soort van frame opstart.
Ik heb al gezocht op internet maar ik weet niet echt waar ik naar moet zoeken.

Alvast Bedankt
 
Wat dacht je hiervan:

4 apps in 1 form

Ja, je leest en ziet het goed: dat zijn 4 losse programma's die allemaal in 1 form draaien, zonder hun titelbalken!

Calculator ziet er wat vreemd uit maar dat komt omdat calculator een vaste grootte (vaste form size) heeft en dus niet groter/kleiner gemaakt kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat ziet er goed uit

het is me nu ook eindelijk gelukt het voormekaar te krijgen

Bedankt!:thumb:
 
Ik heb ook lang moeten zoeken. :D
Ik probeer nu nog via een Button virtuele toetsaanslagen naar de applicatie te sturen.

Wat probeer jij te maken?

Ik probeer een mooie schil rond dosbox te maken met Buttons die dienen om commandos door te geven aan dosbox.
Op die manier hoef ik veel minder te tippen en ziet alles er een beetje moderner uit.
Ik studeer als hobby vb.net uit boeken en lees zoveel mogelijk op internet.
Het gaat wel traag maar eens ik iets doorheb dan vergeet ik het wel niet meer. :D
 
Ik maak niks, ik was alleen nieuwsgierig. Ik kwam er achter dat het niet altijd werkt, soms word een programma toch nog los op opgestart. Ik ging dus verder zoeken en kwam toen een custom control tegen:

http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/AppControl.aspx

Helaas waren hier ook een paar problemen mee. Ik heb toen de source gedownload en een paar kleine verbeteringen aangebracht.
Hier vind je mijn aangepaste dll: http://www.themightyatom.nl/stuff/AppControl.dll
Gebruik dus niet de dll die bij dat artikel hoort, maar gebruik mijne.

Let op, ik ben dus niet de oorspronkelijke maker. Alle credit gaat naar de auteur van dat artikel.

Om het te gebruiken, voeg je eerst de dll toe aan je toolbox.
Vervolgens sleep je een applicationcontroll op je form. Selecteer deze en zoek de ExeName property. Daar vul je het pad of bestandsnaam in van het programma.

Verder hoef je geen code op te geven, gewoongelijk draaien.
 
Het werkt goed, maar ben nu aan het uitzoeken hoe ik de parameter -noconsole kan meegeven.
Code:
proc = Process.Start("C:\Program Files\DOSBox-0.72\dosbox.exe", "-noconsole")

Daarna is het verder uitzoeken hoe sendkeys te gebruiken.

Bedankt voor de dll, die gaat zeker van pas komen.

Op welke manier wordt het op school eigenlijk aangeleerd?
 
Hoe bedoel je, op school aangeleerd? Ik heb het woord school niet genoemd. :p
 
Ik heb op school nooit een pc gezien, ben pas op mijn 29 ste begonnen met vb.net en zo te ontdekken.
Ik probeer nu al 3jaar wekelijks iets te bestuderen van vb.net.
Ik studeer uit boeken en via websites en forums zoals hier.
Daardoor gaat het traag en leer ik soms iets wat eigenlijk niet helemaal juist is.
Boeken lezen is goed maar soms heeft een mens een extra tip of duw in de rug nodig. :)

Vandaar mijn vraag hoe het op op school wordt aangeleerd.
Is er een betere manier om het te doen?
En is het mogelijk om met sendkeys te werken op deze manier?
 
Mijn doel is om door zelfstudie zoveel mogelijk te leren.
Nu probeer ik vb.net te studeren en kleine progjes voor mezelf als oefening te maken.
Ik probeer dan wel iets te maken dat ik ook nog kan gebruiken.

Nu ben ik alles over "sendkeys" en "Focus" aan het lezen op verschillende forums.
Ik stel ook vragen op verschillende forums, het valt me wel op dat er soms heel weinig tot zelfs geen reactie is op mijn vragen.
Daardoor begin ik gaan te denken dat vb.net toch niet zo heel veel gebruikt wordt.
 
zobeetje iedereen heeft zelfkennis van VB.net want nu er C#.net er is gebruiken de scholen die ik heb het weer op een andere manier ik kreeg een tip van m'n team leider ga met VB werken toen vond ik VB.net en nu en ik genie op 14 jarige leeftijd XD
 
Heb een expert handboek van vb.net gekocht.
Hier wordt de parent control volledig in beschreven.
Als ik er iets wijzer uit wordt dan zal ik een post doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan