ander rapport uitprinten in functie van veldwaarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shidan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
goedemorgen,

nog een vraag.

in mijn databank heb ik leden (die lidgeld betalen) en die een mutualiteit hebben.
als ze lidgeld betalen krijgen ze een formulier tot teruggave van de mutualiteit.
ik zet dan een vinkje bij afdrukken attest (in de tabel betalingen lidgeld)

elke mutualiteit heeft zijn eigen formulier, met eigen design, logo, ... en alles staat op andere plaatsen.
(1 formulier gebruiken met andere data lukt dus niet).

als ik nu de formulieren afdruk (in dit voorbeeld een eenvoudig blad), krijg ik van alle leden een formulier voor alle mutualiteiten.
is het mogelijk om dit selectief te doen?

persoon 1 is bvb lid van CM en krijgt dus een formulier van CM
persoon 2 is bvb lid van OZ en krijgt een formulier van OZ

Bekijk bijlage mutualiteiten.zip

Formulieren druk je natuurlijk niet af; ik neem aan dat je rapporten bedoelt?

Een rapport kun je het beste aansturen vanuit een formulier, waarbij je op het formulier de filtering maakt voor je rapport. Zodat je, als je het rapport afdrukt, alleen de juiste mutualiteiten ziet voor de juiste personen.

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag eens naar je db gekeken (was ik nog niet aan toegekomen) en ik verbaas me wel een beetje over de inrichting; die is in mijn ogen niet erg logisch. Zo leg je het veld [afdrukken_attest] in de tabel [tbl_betalingen_lidgeld] vast met het veld [persoon_id] en dat vind ik erg raar; je hebt per persoon meerdere mutualiteiten, en die sla je op in de tabel [tbl_mutualiteit_persoon]. Het is dus logisch om in de tabel [tbl_betalingen_lidgeld] een verwijzing op te nemen naar het veld [mutualiteit_persoon_id], en niet naar [persoon_id]. Elke persoon is immers uniek, maar kan wel meerdere mutualiteiten hebben. En daarom ook meerdere attesten.
Daarnaast gebruik je keuzelijsten in je tabellen, en dat raad ik je bij deze ten zeerste af; in een tabel wil je zien wat er is opgeslagen. Bewaar keuzelijsten voor formulieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan