Andere Case

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Hey,

Ik wil graag een grotere case omdat in deze case nog niet eens een nVidia 8800GT past. Maar hoe weet ik of mijn boederbord in die kast past, zijn dat standaard maten? En hoe weet ik of mijn mobo die case ondersteund?:)

Groeten,

Tommy

Ik heb een Acer mobo, Welke kast weet ik nog niet, maar ik zal erop letten dat hij ATX ondersteund:thumb:

anders download je even pcdoctor of everest ofzo, dan kan je precies aflezen welk mobo je hebt, kan je ook meteen zien wat voor type videokaart je hebt.. ;)

Dit is me mobo en mijn grafische kaart is een 8600GT. Maar in de toekost wil ik een 9800 (GT/GS/Weet ik veel) kopen, maar die past niet in mijn kast ;)

moborn2.png

In de case moet een atx moederbord kunnen (koop een midi-tower)
De videokaart is volgens mij PCI-E, tenminste ik heb een 8800gt en een pci-e slot, 9800 werkt volgens mij hetzelfde. Btw in de eerste topic heb je het over mischien een 8800 gt kopen, goede videokaart maar maakt een pokkeherrie!

heb je al je antwoorden nu?

Ja. maar ik heb een 8600GT en ik verwacht niet dat ik met een 8800GT Crysis wel op High kan spelen. Nu speel ik op LOW en dat vind ik zonde, wat het is zo'n geavanceerd en mooi spel. Bovendien heb ik die 8600GT pas een paar weken, dus heb ik niet goeg genoeg research gedaan naar wat die kaart kan.

Maar weet iemand dan de afmetingen van die 8800 want mischien als ik mijn HDD en lade lager plaats past hij wel, hij steekt namelijk anderhalve CM uit mijn "ladeblok" :cool:

Dacht aan deze: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/XFX/8800GT/-1068860/?articleId=-1068860&tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA Als ik dus de HDD verplaats moet deze kaart denk ik nét passen. Maar is de 8800 dan echt wel beter dan een 8600 dat het 130 euro waard is?

Laatst bewerkt:
Ik heb net zelf gemeten: ong 20 a 21 cm

Ik heb een Nvidia Geforce 8800 GT met 256mbDDR3 geheugen.Ondertussen zie ik dat de prijzen een eind om laag zijn gegaan want ik heb er 103.00 voor betaald. Ik denk dat deze kaart wel beter is als een 8600 GT. Ik denk alleen niet dat het de moeite is om voor jou nog een 8800 te kopen, ik zou dan eerder voor Nvidia Geforce GTX model gaan. Kost wat meer maar dan kan je er ook langer mee door...

Ja. maar ik heb een 8600GT en ik verwacht niet dat ik met een 8800GT Crysis wel op High kan spelen. Nu speel ik op LOW en dat vind ik zonde, wat het is zo'n geavanceerd en mooi spel. Bovendien heb ik die 8600GT pas een paar weken, dus heb ik niet goeg genoeg research gedaan naar wat die kaart kan.

Maar weet iemand dan de afmetingen van die 8800 want mischien als ik mijn HDD en lade lager plaats past hij wel, hij steekt namelijk anderhalve CM uit mijn "ladeblok" :cool:

Dacht aan deze: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/XFX/8800GT/-1068860/?articleId=-1068860&tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA Als ik dus de HDD verplaats moet deze kaart denk ik nét passen. Maar is de 8800 dan echt wel beter dan een 8600 dat het 130 euro waard is?

Tja. Wil je echt een goede kaart, dan moet je toch aan de 4850 denken. Of beter.
Dus welke kaarten komen dan in aanmerking:
9800GT (110 euro)
4850 (135)
9800GTX (160)
4870 (200)
GTX280 (te duur)
4870X2 (te duur)

Vind je dit te duur dan ga je met een van de volgende kaarten er ook wel op vooruit, maar dan in mindere mate:
8800GT (85)
3850 (70)
3870 (100)
9600GT (90)

De 9800GT of 4850 zijn denk ik de meest interessante kaarten.

Maar passen die kaarten wel in mijn kast. Ik heb zoals je kun zien als ik de HDD weg haal 26 CM, ik koop dan liever geen andere case omdat ik denk ook een andere voeding moet hebben (heb nu 380, zal wel 500(+) nodig hebben)

En die 4850 is van AIT, maar mijn mobo drivers zijn van nVidia, gaat dat samen???

23ma48x.jpg

(stofzuiger en goede airflow zitten niet inbegrepen :D)

Mocht ik een nieuwe voeding nodig hebben, weet iemand nog een goede voeding voor 50?

EDIT: is dit een goede (http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/XFX/9800GT/-1072035/?articleId=-1072035&tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA)

Laatst bewerkt:
Gaat passen hoor die kaart, mischien hoeft je HD niet eens weg, kan je hem anders niet omhoog of omlaag verplaatsen?

Ik ken de formaten niet van die ATI kaart maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Je hebt dus Nvidia chipset maar volgens mij gaat dat gewoon samen, weet het niet zeker, kheb het zelf nooit geprobeerd. Op een of andere manier heb ik iets tegen ATI terwijl ze er nix aan kunnen doen.. :p (tijd om daar eens van af te stappen.. ;))

staat nooit bij voeding, volgens mij is mijne ook veel te zwak, magoed alles werkt nog behalve sommige leds van de fans.. :p

is dit wat?

Wat zit die fan op een rare plaats. Ik heb een staande kast, geen liggende. Had ik erbij moeten zeggen sorry:o Met deze voeding blaas ik alle warme lucht de kast in...

Laat maar, hij past gewoon in de kast en zorgt voor een beetje airflow.

Dit setje, is dat een goede "upgrade set":

AMD Athlon 46 X2 5000+ (2.6 Gzh) = 60,00
nVidia GeForce 9800GT = 129,00
Voeding 500 Watt = 55,00

Totaal 244

Laatst bewerkt:
zie je andere draadje: je redt het makkelijk met je voeding. Zelfs een 4850 kan ie aan.
Maar ja... de voedingen-fabrikanten willen ook aan het werk blijven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan