Andere dongle beter bereik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie70

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
64
Hallo, ik heb nogal problemen met de slechte ontvangst van mijn draadloze netwerk apparaat. Mijn huis heeft 3 verdiepingen. De router zit op de eerste verdieping en de computer op de derde. nu is mijn vraag: kan de slechte ontvangst worden opgelost door het vervangen van mijn dongle?

Groetjes
 
ik zou dan eerder een repeater plaatsen.
Die kan het signaal gaan versterken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is zo niet te zeggen.

De ontvangst hangt van meerdere factoren af.
Om er een paar te noemen:
Heeft jouw huis betonnen of houten vloeren, betonnen of baksteen muren?
Hoe is de router (m.n. de zend antennes) gericht?
Hoe sterk is het signaal (de meeste routers hebben een max. wettelijk toegestaan zendvermogen maar schakelen terug als er geen ontvanger is)?
Hoe zit het met de reflecties (soms kan een paar cm verplaatsen een wereld van verschil maken)?

De meeste routers hebben hun antenne(s) verticaal. Daarmee zorg je voor een goed bereik in het horizontale vlak; er wordt a.h.w. een lensvormig veld gemaakt. Er onder of er boven neemt de signaal sterkte snel af
Je zou kunnen experimenteren met "de router vertikaal zetten" waardoor er een staande "lens" en geen liggende ontstaat.
Ook zou je achter de antenne(s) als er de ruimte voor is een reflector kunnen maken die het signaal omhoog versterkt..

Er zijn ook reflectoren voor een usb stick. Daar zou je de antenne zelfs op een betere plaats kunnen neerleggen...
Het beste is natuurlijk een netwerk kabel naar de 3e etage te trekken maar dat is zeker geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Mijn huis heeft een houten vloer, de antenne is verticaal gericht.

Dus een van de oplossingen is een beetje met de antenne van de router experimenteren? Een kabel naar de 3e etage trekken is jammer genoeg geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt uiteraard ook goedkopere repeaters. Die van TP Link zijn zo duur niet, en toch van goede kwaliteit. Ik heb hier een acces point van TP Link dat je ook als repeater kan gebruiken en het signaal is overal in huis uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan