Andere draadloze netwerken uitsluiten - Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoSpam

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hallo iedereen,

Weet niet goed of deze vraag hier bij "draadloos netwerk" of eerder bij "besturingssystemen - Windows Vista" moet staan ...
Post ze dus maar hier.

Mijn kinderen hebben een portable en surfen, printen, ... via ons beveiligd draadloos netwerk. Althans, dat is de bedoeling... maar deze portables met Vista erop kiezen steevast voor een in de buurt gelegen onbeveiligd netwerk. De oplossing is dan deze verbinding verbreken en het eigen netwerk aanklikken wat dan ook geen probleem geeft, dus de instelling, key, is in orde ... :cool:
Maar het is vervelend natuurlijk steeds deze handeling te moeten doen en eraan te denken ... pubers malen er niet echt om dat ze op een ander netwerk zitten, maar ikzelf vind het 'not done'. Zou trouwens ook niet graag hebben dat de bandbreedte van (wellicht) mijn buurman/vrouw opgebruikt wordt door mijn kinderen waardoor die dan moet bijbetalen of aan minimale snelheid moet surfen. :o
Is er een mogelijkheid om netwerken uit te sluiten van connectie ?? Bij mijn eigen portable (XP erop) heb je dat in profielen, maar bij Vista vind ik zoiets niet echt terug ...
Of is er een andere oplossing ?

Iemand ???

Thx !

Als de computer regelmatig een verbinding op zet via het draadloze netwerk van de buren, te merken aan een trage en slechte draadloze verbinding, kan dit worden opgelost door het eigen netwerk in te stellen als voorkeursnetwerk (zie het tabblad Draadloze Netwerken van de Eigenschappen voor Draadloze netwerkverbinding). Selecteer het eigen draadloze netwerk en klik op Omhoog totdat deze bovenaan staat.

Grtz

OK. Bedankt ! :thumb: :thumb:

Probeer dit vanavond en laat weten of het lukt ...

Heb het nog niet kunnen proberen wegens tijdgebrek :o ... zal dit weekend eens proberen en laten weten of het lukt.

Thx!!!:cool:

Ik heb de raad opgevolgd en tot nu toe ... geen problemen.

Héél erg bedankt !

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan