Andere drive-letters?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

BTW mijn systeem draait op XP SP1

In mijn systeem heb ik 2 harddisks, 2 DVD-drives en een interne cardreader.

De 2 harddisks heb ik onderverdeeld over 6 partities. Echter bij het installeren van XP heb ik eerst de cardreader geinstalleerd. Na installatie hiervan zijn aan die cardreader de driveletters F: ,G:, H: en I: toegewezen (vanwege de 4 slots voor de verschillende geheugenkaarten). Daarna heb ik pas de partities aangemaakt.

Het werkt allemaal wel, maar op de e.o.a. manier vind ik het niet prettig dat voor mij belangrijke en veel gebruikte partities zo 'ver weg' staan. Is er een mogelijkheid om deze driveletters nog aan te passen of moet ik dan eerst de cardreader de-installeren???

Nog wat: ik heb net met Partition Magic een extra partitie aangemaakt die is voorbestemd om 98 erop te zetten (en dan dual boot enzo). Na het aanmaken van die partitie (heb er verder nog niets mee gedaan of op geinstalleerd) is dat ineens drive E: geworden en is mijn DVD brander ineens O: geworden............

Dit alles bij elkaar maakt het wenselijk om 'ns orde op zaken te gaan stellen met die drive-indeling.

Heeft iemand van jullie nog tips voor me???

Thanx!
Patrick

Hoi Falconetti,

Bedankt voor de tip!
Het is gelukt om de driveletters te wijzigen door gebruik te maken van Disk Management. Gewoon opgestart door bij 'run' in het startmenu diskmgmt.msc in te toetsen. Driveletters wijzigen kan ook Partition Magic maar dat is niet toereikend want deze ziet alleen de harde schijven, en niet de removable media.

Jou link was dus mijn oplossing, bedankt!

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan