Andere gebruiker aanmelden werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo allemaal.
Ik heb sinds kort een extra gebruikers account aangemaakt op m'n "vista ultimate" pc.

Maar als ik naar "start/andere gebruiker" ga, dan loopt m'n pc gewoon vast.
Een herstart is dan noodzakelijk.

Ook valt me op dat waneer ik mezelf eerst afmeld en dan dat andere account aanmeld, dat dat dan redelijk traag gaat.
(korte tijd zwart beeld, flikkert dan een paar keer, dan pas de gebruikers iconen in beeld)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

b.v.d.

Hieraan kunnen een heleboel problemen de oorzaak zijn. Ik noem er een paar:
1. Windows updates die niet gelukt zijn te installeren. Probeer http://windowsupdate.microsoft.com, installeer alle genoemde updates en kijk of ze allemaal lukken.
2. (Grootste kans): Allerlei processen/programma's op de achtergrond. Denk hierbij aan anti-virus, firewall, update-programma's van software (flash, quicktime etc.)
3. Virussen, trojans etc. Scan met Malware Bytes Anti-malware en met SuperAntiSpyware

Verder kan ik vanhieruit geen tips bedenken, omdat er zoveel oorzaken van jouw probleem zijn.

Tijs.

Ik heb zojuist eens wat achtergrond programmaatjes uit gezet en getest of ik dan wél naar een ander account kan wisselen.
Het lukt nu inderdaad wel, maar met de nodige vertraging.
Ik kreeg de melding dat explorer niet meer werkte.
Na het uitschakelen en opnieuw opstarten van explorer, werkte alles weer.
Wat me opviel, was dat AVG antivirus en Rocketdock niet werden gestart op dat andere gebuikers account, terwijl dat dusdanig ingesteld staat dat deze programma's dus wél zouden moeten opstarten.
Het lijkt er dus inderdaad op, dat het aan diverse programma's ligt, of ik al dan niet van gebruiker kan wisselen.

Ok, dus je vraag is beantwoord?

Indien ja, dan graag de vraag op opgelost zetten door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vak "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Ok, dus je vraag is beantwoord?

Indien ja, dan graag de vraag op opgelost zetten door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vak "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Tja...gedeeltelijk opgelost.

Nu is de vraag natuurlijk: "hoe voorkom ik dat deze programma's de gebruikers wisseling verstoren? "

In dat andere account heb ik "Start/uitvoeren/msconfig" geprobeert, om zo bepaalde programma's niet te laten opstarten in dat account.
Maar dan krijg ik de melding dat ik daar niet de juiste machtiging voor heb omdat ik dan niet ingelogt ben als administrator.

Hoe los ik dát dan op?

Wij hier op het forum kunnen niets doen aan verstoringen die worden veroorzaakt door (gebruikers-)programma's die je ná Vista hebt geïnstalleerd. Daarvoor moet je op fora zijn die specifiek die programma's behandelen.

M.b.t. Msconfig: Probeer ipv. Msconfig op dat andere account even het programma AutoRuns: link
Gebruik in AutoRuns de optie van uitschakelen (=vinkje weghalen) ipv. verwijderen, zodat je zaken weer terug kunt draaien als dat nodig blijkt te zijn.

De 'algemene' opstart-items kun je daar niet mee uitschakelen (want geen Administrator-rechten), maar individuele opstart-items zou daarmee wel moeten kunnen, denk ik.

Natuurlijk kun je ook tijdelijk die gebruiker toevoegen aan de Administrator-groep als andere manier om toch wijzigingen te laten aanbrengen.

Succes,

Tijs.

Ik had mij nét bedacht dat ik iderdaad dat andere account natuurlijk even tijdelijk als administrator account kon instellen.
Dat heb ik dus ook gedaan en msconfig geopend.
Toen kwam ik er ook achter dat, wanneer je daar iets niet laat opstarten, dat dat zelfde programma ook niet word opgestart op andere accounts.
Dus, daar had ik ook niets aan, maar het was te proberen natuurlijk! :)

Ik ga dat "autoruns" programma even proberen.

Hartelijk bedankt voor uw hulp.:thumb:

m.v.g.
Wim

Ik kan nog een beetje helpen misschien: Omdat de meeste fora op het Internet in het Engels zijn, kun je in google proberen de naam van de gebruikers-software te combineren met de term die in het Engels gebruikelijk is voor Gebruiker wisselen: "Fast user switching"

Dus wil je bijv. zoeken naar problemen met gebruikerswissel i.c.m. AVG, dan zou je dus de volgende zoekopdracht kunnen geven (inclusief de "-tekens)

"Fast user switching" AVG problem

Verder mijn dank voor jouw dank m.b.t. de hulp die ik heb kunnen bieden. :)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan