andere grafische kaart doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfortbattle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
hallo

ik heb een laptop met 2 videokaarten een intel hd graphics (meer staat er niet) en een AMD HD 6630
ik heb een laptop met een resolutie van 1366x768 nu dacht ik dat de amd kaart beter is en ik daar beter games op kan spelen
ik ging naar apparaatbeheer en zette de intel kaart uit, toen vloog mn resolutie op het laagste dus ik denk ik zet hem weer hoger, nou blijkt op de amd kaartkan je niet hoger dan 1024x768, dacht ik nja als ik maar beter spellen kan spelen. dus ik minecraft opstarten en minecraft crasht en zegt "bad videocard AMD blabla"

nu is mijn vraag: ben ik nou zo stom of de fabrikant van de laptop die een kaart met een resolutie van max. 1024x768 in een laptop stopt
die standaard 1366x768 is? kan ik de andere resolutie ergens anders instellen??

kortom: ik snap er geen zak meer van

alvast bedankt

Hoi,

Misschien is een driver update van de amd kaart de oplossing.

Ik denk dat dit hetzelfde werkt als bij Asus laptops. Dat je dan de rechtermuisknop op het programma moet doen en dan moet selecteren dat ie het programma met de AMD/NVIDIA kaart moet uitvoeren. Geef merk + modelnummer eens even.

dankje modag en bassie

modag ik heb geprobeerd drivers te vinden maar zegt steeds dat ik de nieuwste heb versie: 8.811.1.5000 van de AMD
als je een nieuwere kunt vinden dan deze kun je mij even een link sturen dan?

en bassie bedankt voor je reactie maar ik klikte rechts op het spel maar zie geen videokaart instellen of zoiets
tis een AMD radeon HD 6630M meer kan ik niet vinden :/

EDIT: is ditde goede driver en is dit een geupdate? http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob_win7-64.aspx#1

EDIT: mijn laptop naam: lenovo thinkpad edge E520

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat is inderdaad de laatste driver maar heb je de driver van LENOVO al geprobeerd? bij video de bovenste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan