• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

andere kleur als in een ander veld 'akkoord' staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehka

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2023
Berichten
6
Ik wil graag dat de datum op rood komt te staan als de datum eerder is dan vandaag. Dat lukt wel met voorwaardelijke opmaak.
Maar ik wil dit alleen als in A2 het woord Akkoord staat.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Groetjes
Ellen
 
Code:
=EN(A$2="Akkoord";[I]jouw VO formule[/I])
Het zou dan hiermee moeten kunnen
 
Bedankt Popopopo, Ik weet niet hoe ik een voorwaardelijke opmaak met een gewone formule moet combineren.
Misschien is er een ander manier om (evt. in een andere kolom) aan te geven dat de datum in het verleden is?
De datum staat bij mij in O2. Ik wil dus alleen een vermelding als in Cel A2 het woord 'Akkoord' staat.
Ik heb nu =EN(A2="Akkoord";O2<VANDAAG()) en via voorwaardelijke opmaak alle Cellen met het woord ONWAAR het lettertype wit gemaakt. Zo zie je ze niet.
Kan het makkelijker?
 
Laatst bewerkt:
Ellen,

post eens een excelbestandje waar dat in staat
 
Dat kan niet, AVG ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alle avg gegevens kun je gewoon verwijderen.
We hebben alleen die paar cellen nodig waar de voorwaardelijke opmaak over gaat.
Namen kun je eenvoudig veranderen in Pietje en Marietje.
 
Ik heb een voorbeeld gemaakt. Ik heb in kolom C wel een formule gezet, maar ik vraag mij af of het makkelijker kan.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    22 KB · Weergaven: 9
Bijna goed.
Zie deze verbeterde versie
 

Bijlagen

  • voorbeeld ehka_2.xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 16
Code:
=AND($A2="Akkoord";$B2<>"";$B2<TODAY())
Deze formule gebruikt in 'Voorwaardelijke Opmaak' wel even vertalen naar het ned.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan