Andere letter harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Ik heb een nieuwe Harde schijf in mijn pc gedaan,na problemen met de vorige.
Ik heb hem klaar gemaakt zoals aanbevolen en voor de installatie van windows Xp werd mij Oke zogezegd ,zo gedaan.
Maar toen de installatie klaar was besloot ik toch maar de harde schijf te partitioneren.en daarvoor gebruikte ik Disk management van windows dat ging vrij eenvoudig maar toen bemerkte ik dat Mijn harde schijf of althans de partitie met de windows installatie heete toen " I "
en een van de verwisselbare schijven was de " C "
geen punt dacht ik verander dan gewoon de letters
Maar dat bleek niet zo makkelijk want ik krijg de waarschuwing dat verandering van het stations letter gevolgen kan hebben voor programma,s, en andere windows verwijzingen
Weet iemand een manier hoe ik datkan doen zonder in de problemen te geraken

Hoi,
als je pas hebt geïnstalleerd installeer hem dan opnieuw. Verwijder alle usb-sticks of andere externe schijven en partitioneer je schijf voorafgaande aan de installatie via de opties van je installatie-cd. Dan ben je het snelst v.d. problemen af en staat Windows op C:
In principe maakt het niet uit dat Windows op I: staat, maar de vraag is of je dat wilt.
U kunt geen stationsletters toewijzen aan opstartvolumes of volumes met het wisselbestand. U kunt ook geen stationsletters toewijzen aan OEM-partities (Original Equipment Manufacturer), EFI-systeempartities of andere GPT-partities dan standaardgegevenspartities
Bron: Schijfbeheer
Update: als je een multi kaartlezer in je pc hebt koppel die dan af, mogelijk kun je dat in het Bios regelen anders fysiek afkoppelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan