andere mail lezen via netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

netebuk

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
hallo op mijn werk zitten wij met 3 collega's aan een bureel.
de 3 pc zijn verbonden met een netwerk.
Mijne collega kan mijn mail's lezen vanaf zijne pc.
Hoe kan ik dit verhinderen?

Bedankt voor eventuele reacties.
Pc 'c draaien onder windws xp

Laatst bewerkt:
Hoi,

1. Je collega heeft jou inloggegevens in het netwerk: laat je wachtwoord veranderen.
2. Je collega heeft beheerdersrechten in het netwerk (is wellicht netwerkbeheerder): dan kan je er weinig aan doen. Alle privacygevoelige mail vermijden door via internet en een extern webmailadres je persoonlijke en/of privacygevoelige mail af te handelen.
3. Jullie werken met een mailserver en je collega heeft alle rechten tot jou interne mailaccount: laat zijn rechten op jou account ongedaan maken.

Laatst bewerkt:
Hoi,

1. Je collega heeft jou inloggegevens in het netwerk: laat je wachtwoord veranderen.
2. Je collega heeft beheerdersrechten in het netwerk (is wellicht netwerkbeheerder): dan kan je er weinig aan doen. Alle privacygevoelige mail vermijden door wie een webmailadres dit af te handelen.
3. Jullie werken met een mailserver en je collega heeft alle rechten tot jou interne mailaccount: laat zijn rechten op jou account ongedaan maken.

is dit dan het wachtwoord dat ik gebruik om in te loggen in mijne pc?
Punt 3, hoe kan ik dit doen?

is dit dan het wachtwoord dat ik gebruik om in te loggen in mijne pc?
Punt 3, hoe kan ik dit doen?

Via net netwerkbeheerder ... en als dat diezelfde collega is dan moet je daar maar op vertrouwen.
En als hij niet te vertrouwen is, hoort hij geen netwerkbeheerder te zijn. Het is een job waarbij vertrouwen en integriteit 'onbesproken' horen te zijn ....
Hoe weet je trouwens dat hij vanaf zijn pc jou mails kan inzien?

Via net netwerkbeheerder ... en als dat diezelfde collega is dan moet je daar maar op vertrouwen.
En als hij niet te vertrouwen is, hoort hij geen netwerkbeheerder te zijn. Het is een job waarbij vertrouwen en integriteit 'onbesproken' horen te zijn ....
Hoe weet je trouwens dat hij vanaf zijn pc jou mails kan inzien?
Ik ben daar eens opgekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan