Andere mensen op mijn netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter sook
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sook

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Hallo,

Ik heb een modem van davolink en ik zit bij versatel tele2.

Ik heb zelf een pc, een laptop en de pc van me moeder op de werkgroep "Noorderlicht" zitten, dat is tevens de naam van de straat.
Af en toe zie ik andere computers in mijn netwerk verschijnen en toevallig weet ik dat ze 2 huizen verder wonen. Het is toch niet mogelijk dat ook al hebben zijn dezelfde werkgroep dat ze bij mij op het netwerk kunnen komen?

Alle pc's en de laptop maken geen gebruik van draadloze verbinding en als ik met me laptop naar draadloze verbindingen zoek dan kan ik mijn eventuele draadloze verbinding ( als die er is ) niet vinden.

Mijn vraag is hoe kan dat, dat ik andere computers buiten mijn eigen netwerk kan zien? Zitten ze op mijn verbinding? Eventueel als die bestaat mijn draadloze verbinding? Er zit wel een antenne op mijn modem maar die heb ik nooit ingesteld voor draadloos gebruik.

Groeten Koos

PS: Ik probeer ook mijn modem te benaderen via het standaard ip 192.168.1.1 met standaard user user ( die trouwens niet werkt ) Hiermee kom ik ook niet verder.

Als je je Wireless nooit hebt ingesteld zal deze dus niet beveiligd zijn.

Als je hier een wachtwoord op zet kunnen ze er niet in komen. Ook kun je als extra(mochten ze het wachtwoord raden) van de gebruikte pc's(jouwe) het mac adres er in zetten.

voor al deze info moet je even de handleiding van je router er bij pakken.

Koos,

Geef ons eens het ip-adres dat je pc heeft momenteel:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
indien Vista/W7:
[Windows-toets]r toetcombinatie -> cmd /k ipconfig

Het zou mij niet verbazen dat je niet een 192.168.1.x ip-adres hebt nu, maar het publieke ip-adres dat tele2 beschikbaar stelt, en dat (eigenlijk) de router had moeten hebben ipv. jouw pc... Dan zou het inderdaad kunnen zijn dat je ook pc's ziet die ook bij tele2 een abonnement hebben en óók het publieke ip-adres op hun computer hebben ipv. een 192.168.1.x ip-adres.

We horen het wel.

Tijs.

Dan is mijn tip niet van toepassing, en dan moet je gaan nadenken over wat Woutertjuh88 schreef.

Tijs.

Ik heb mijn modem naar de fabrieksinstellingen veranderd en ik kan weer bij me settings komen. Inderdaad wireless staat geactiveerd zonder wachtwoord of iets dergelijks. Me acces point staat niet verborgen dus moet door iedereen gevonden kunnen worden. Het vreemde is dat mijn laptop me eigen verbinding niet kan vinden. Maar ik ga de wireless verbinding gewoon uitzetten en hopelijk zie ik niemand hiervan gebruik maken. Ik kan me herinneren dat dit verboden is dus volgende keer spreken we ze erop aan.

vraag1
Maar even ter opheldering. Als mijn buren in dezelfde werkgroep als mij zitten, maar ze zitten niet in mijn netwerk dan hoor ik ze toch niet te zien, ondanks we dezelfde werkgroep hebben.

vraag2
Als ze nu toch van mijn draadloze verbinding zitten te profiteren, maar ik zit in een andere werkgroep. Kan ik ze dan nog steeds zien?

Groeten Koos

Het is allemaal nogal simpel: Nu je ze toegang tot je (draadloze) netwerk gaat ontzeggen ga je ze niet meer zien ook, want er is geen netwerkverbinding meer tussen jouw pc('s) en die van buurtgenoten.

Tijs.

Dat heeft vraag 2 niet beantwoord. Ik heb mijn werkgroep veranderd op alle pc's en ik ga nog niet de verbinding eruit gooien. Ik wil dat die buren vanavond online komen ( ook al zit ik in een andere werkgroep ) en als ik ze dan nog zie dan weet ik voor mezelf 100% zeker dat ze op mijn kosten zitten te internetten. Ik moet het gewoon even uit de wereld hebben dat werkgroepen er niet toe doen.

Me moeder gebruikt het internet ook en die is instaat om er werk van te maken. Ik kan moeilijk zeggen zonder het zeker te weten dat zij ons gebruiken.;) Dus als je alleen vraag 2 nog wilt beantwoorden dan is het probleem opgelost:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je in de Netwerklokaties zoekt op het totale Microsoft netwerk, dan kun je alle werkgroepen zien, ook die waar je zelf niet in zit.

Geen idee waarom je nu een zaak wilt gaan maken, terwijl je zélf je netwerk niet beveiligd had, maar dat is jouw probleem. Lekker ruzie maken met de buren om iets wat ik zelf heb uitgelokt zou ik persoonlijk niet doen, maar ik ben jou niet... :rolleyes:

Tijs.

werk van maken is niet rechtzaak hoor;) gewoon naar ze toe gaan. Ook al was het niet beveiligd uit onwetendheid, ze mogen er niet op. Het is nog steeds wettelijk verboden

In NL misschien (nog) wel. In Duitsland is het verboden om een Onbeveiligd netwerk te hebben, dus ligt de 'schuld' dáár bij de abonnee van Internet, niet bij degene(n) die er gebruik van maken.

Tijs.

Zit ik nog wel even goed dan;)

Maaruh ik ga wireless uitzetten en hopelijk heb ik geen last meer van ze.

iig bedankt voor de hulp:thumb:

Laat dat zeker ook uitstralen naar Woutertjuh88, want hij (blijkt) dichter bij de waarheid te hebben gezeten dan ik! :D

Graag deze vraag nu op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan