andere mensen zien mijn bestanden en zien wat ik op internet doe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

haklo

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
8
Dit is misschien een beetje vreemd , maar ik heb het idee dat andere mensen in mijn flat mijn bestanden lezen en zien wat ik op internet doe.
Is dit op de 1 of andere manier mogelijk ?
 
dat kan als jij de bestanden gedeeld heb staan en als ze op het zelfde netwerk zitten
 
Ja een en andere info moet je wel geven vwb eigen modem/router,beveiliging enz.
 
Dat is afhankelijk van of je je beveiliging goed hebt ingesteld.

Als je beveiliging op orde is, geen bestanden zelf deelt en je niet besmet bent met malware is dit in eerste instantie niet mogelijk.

Als je allemaal op hetzelfde netwerk zit met switches ertussen is zien wat je op internet doet, tot op bepaalde hoogte, wel mogelijk. In principe kan iemand op een geswitched netwerk mogelijk zien naar welke URL;s je gaat. Afluisteren van bankverkeer e.d. is dan weer niet mogelijk.

Bij windows 7 kun je instellen dat je netwerk een "onveilig" netwerk is en dan zal windows 7 standaard al maatregelen nemen om ongeoorloofde toegang tegen te gaan.
 
ik heb m'n draadloze internetverbinding maar uitgezet en als het goed is maak ik alleen gebruik van deze verbinding. Ik heb m'n computer gescant met sypware terminator . Ik deel ook geen bestanden. Ik heb zo'n kpn experia box. Dus ik denk dat het dan niet aan bovenstaande oorzaken kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Als je een eigen internet aansluiting hebt is het nagenoeg onmogelijk dat mensen je activiteiten volgen zonder malware. Als je wireless weer gaat gebruiken, zorg dan wel dat je minstens WPA instelt en een password langer dan 13 tekens.

WEP is in 5 minuten gekraakt als iemand dat echt wil.
 
toch heb ik het gevoel dat mensen me volgen op internet. Kan dit nog een andere reden hebben?
 
ik zou voor de zekerheid wachtwoorden wijzigen en indien mogelijk Wpa2/aes gebruiken.
 
toch heb ik het gevoel dat mensen me volgen op internet. Kan dit nog een andere reden hebben?
Hoe kom je zo aan dat 'gevoel' ?
Een Experia Box van KPN is standaard goed beveiligd, dus als de rest ook niet op jouw verbinding zit kunnen ze niet meekijken.
 
Druk op start -> uitvoeren/run -> cmd -> ipconfig.
Tik je standaard/default gateway adres in in je browser.
Log in op je router en zoek ergens een LAN Netwerk overzicht. Ik heb een ZTE KPN, volgens mij is dat ook zo'n Experia box. Daar druk ik op Network en dan op LAN (Local Area Network). Op deze pagina zie je elk apparaat dat verbonden is met jouw router + de host naam. Daar staan dus ook de 'namen' van de apparaten.

Dus zie je daar dingen tussen staan waarvan je denkt van hey, dat is niet een van mijn apparaten, zit er iemand op jouw netwerk.

Je zou ook eventueel binnen je router je wachtwoord kunnen veranderen en zien of er eventuele aanvallen gepleegd/geprobeerd zijn.

En wat Wampier zegt over WEP wachtwoorden is waar. Het is heel simpel deze te kraken in bijv. hackersomgevingen zoals Backtrack, maar dat terzijde.

En als je nog een stukje dieper wilt gaan kun je Wireshark downloaden en kijken wat er allemaal van en naar de router wordt verstuurd. Maar als je niet zo goed bent met computers/netwerken is het geen goed idee.
 
ik zie alleen m'n eigen p.c in het lijstje staan. Kan ik nog op een andere manier gevolgd worden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan