andere pc aansluiten (dmv utpkabel) op de laptop (laptop is draadloos)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ylias
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Hallo

misschien een gekke vraag, maar is het mogelijk om een 3de pc aan te sluiten via de bekabelde netwerk ( dus via utpkabel) op mijn laptop die op zijn beurt weer draadloos verbonden is op de router.

Dus eigenlijk moet het internetverkeer via de laptop (draadloos aangesloten) doorgesluisd worden naar een ander pc (via utpkabel).

Is dit mogelijk? En hoe krijg ik het werkend........

je kan toch gewoon je pc`s en laptop via router aan sluiten moet je wel een draadloos router hebben :)

je kan toch gewoon je pc`s en laptop via router aan sluiten moet je wel een draadloos router hebben :)

de laptop is ook draadloos angesloten op de draadloze router die beneden staat. Alleen wil ik dus nu een andere pc (dmv utpkabel) op de laptop aansluiten. Als je begrijpt wat ik bedoel.

waarom zou je dat willen op de router zit ook een vaste aansluiting op :)

waarom zou je dat willen op de router zit ook een vaste aansluiting op :)

Daarom zei ik al in mijn eerste post dat het om een 3de pc gaat. Er kunnen er niet meer op dan 2 vaste aansluitingen op de router en een draadloze aansluiting.

Maar ik wil dus weten of dit kan.

Ik dacht zelf aan een netwerkbrug tussen de draadloze netwerkverbinding en de LAN-vebinding op de laptop. Maar ik kreeg een foutmelding:

"U moet ten minste 2 LAN-verbindingen of hogesnelheids-verbindingen gebruiken die niet door internet-verbindingen delen wordt gebruikt als u een netwerkbrug wil maken."

Ik denk dat het kan als je de normale netwerkpoort (als die er is tenminste) van je laptop gebruikt. Je moet de netwerkkaart dan wel in een ander segment zetten.

Bijvoorbeeld:

De normale situatie is zo:

Router heeft IP adres 192.168.2.1
Laptop krijgt IP adres van router (DHCP) 192.168.2.100 met 192.168.2.1 als gateway en 255.255.255.0 als subnetmask. Dit natuurlijk op de wirelesskaart.

Voor de 3e pc moet je dan het volgende doen:

De vaste netwerkkaart van je laptop geef je een vast IP adrs in een andere range bijvoorbeeld 192.168.1.1 met 255.255.255.0 als subnetmask.

PC 3 geef je dan 192.168.1.100 met hetzelfde subnetmask en 192.168.1.1 als gateway. Volgens mij moet je dan een eind komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan