Andere pc op modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hankk

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Hoi mede helpmijers,:thumb:

Ik heb een PC die rechtstreeks op mijn (kabel)modem is aangesloten, geen probleem dus.
Ik heb echter nog een PC voor het geval de dat de eerste problemen heeft.
Maar wanneer ik deze tweede PC rechtstreeks op het zelfde modem aansluit, moet het modem eerst gereset worden voor deze het net op kan.
Server herkenning @home?

Wat doe ik niet goed.?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!:D

Dat is heel normaal. Elk netwerktoestel heeft een MAC adres. Wanneer je je pc voor de eerste keer aansluit op je kabelmodem gaat die modem het MAC adres van je pc opslaan.
Wanneer je dan je andere pc er rechtstreeks op aansluit vergelijkt hij het MAC adres van de aangesloten pc en het MAC adres die hij opgeslaan heeft. Als dit niet overeen komt krijg je geen toegang. Het verwondert mij dat het wel lukt als je de modem reset, want meestal moet je zelfs de stroom uittrekken voordat het MAC adres uit het geheugen gewist wordt.

De enige oplossing hiervoor is jezelf een router aanschaffen. Die kosten niet zoveel (heb je al vanaf een €50) en bespaart je heel wat problemen en versteken van kabels.

:thumb:

Leuk verhaal maar @home maakt gebruik van pcnamen en niet met macadressen dus je verhaal gaat niet op voor @home

Leuk verhaal maar @home maakt gebruik van pcnamen en niet met macadressen dus je verhaal gaat niet op voor @home

wat wel niet wegneemt dat het probleem waarschijnlijk opgelost is met een router ertussen...

Laatst bewerkt:
Als de host niet meer het net op kan, kan de client er dan wel op?

Host????
Client????

Via @home kun je alleen met meerdere pc's op het internet als je of internet delen gebruikt, of als je een router gebruikt ( dit laatste is het makkelijkste!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan