Andere PC's en Laptops aanmelden op draadloze Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gringo MB

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Ik heb een Ziggo kabelmodem met daaraan gekoppeld een KPN Experia Box/Siemens Gigaset SX552. Ik heb mijn hoofd-PC al draadloos aan kunnen melden.Maar nu wil daar nog een andere PC en een laptop op aanmelden. Maar hoe moet ik dat aanpakken? Wie kan mij daarbij assisteren ? Indien nodig kan ik de gegevens van de Experia Box doorgeven.

Gringo MB / Keep Your Dream Alive ! http://www.helpmij.nl/forum/images/icons/icon6.gif

Ik heb een Ziggo kabelmodem met daaraan gekoppeld een KPN Experia Box/Siemens Gigaset SX552. Ik heb mijn hoofd-PC al draadloos aan kunnen melden.Maar nu wil daar nog een andere PC en een laptop op aanmelden. Maar hoe moet ik dat aanpakken? Wie kan mij daarbij assisteren ? Indien nodig kan ik de gegevens van de Experia Box doorgeven.

Gringo MB / Keep Your Dream Alive ! http://www.helpmij.nl/forum/images/icons/icon6.gif

Hi,
als ik jou post goed begrijp kan ik zeggen dat de experiabox de andere PC's gewoon moet accepteren. Het aansluiten moet in principe op de zelfde manier gebeuren als de hoofd PC

City Guy

Hello City Guy, ik krijg de melding dat ik geen goede verbinding kan maken. De Netwerk verbindinggegevens in de hoofd PC v.d. draadloze verbinding zijn ook anders dan de gegevens in de laptop die ik nu probeer aan te melden. Kan ik die gegevens zomaar overnemen, zoals IP-adres, Subnetmasker, Std.Gateway e.d. ?http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/confused2.gif

Hello City Guy, ik krijg de melding dat ik geen goede verbinding kan maken. De Netwerk verbindinggegevens in de hoofd PC v.d. draadloze verbinding zijn ook anders dan de gegevens in de laptop die ik nu probeer aan te melden. Kan ik die gegevens zomaar overnemen, zoals IP-adres, Subnetmasker, Std.Gateway e.d. ?http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/confused2.gif

Hi,
zoals jij het meldt lijkt het er op dat de experia de DHCP uitgeschakeld heeft staan, net zoals jouw hoofd PC. (Beredeneerde gok):rolleyes:

Behalve het IP nummer neem je dan alle gegevens over. Het IP-nummer, daarin verhoog je het meest rechtse blokje met 1.
Dus als de hoofdPC 192.168.254.100 (of zoiets heeft staan) dan wordt een volgende PC: 192.168.254.101 etc. ;)

Vergeet niet dat het IP-nummer een soort telefoonnummer van de PC is :rolleyes:

city guy, ik heb de hoofd PC ook nog met een kabel verbonden met de Experia box. Maar daar krijg ik ook geen verbinding gemaakt!? kan ik niet beter een nieuwe router aanschaffen, waarmee ik de hoofd PC met de kabel aansluit en de rest via het draaloze circuit laat verbinden? Of kan ik toch de Experia box daarvoor gebruiken. Ik ben nu al een week bezig. En ik heb het eigenlijk wel gehad nu!

Ik had je antwoord van 22.45 nog niet gelezen en daarop al m'n volgende reactie geplaatst. Maar ik ga nu afsluiten. Ik probeer het volgende week maandag weer opnieuw, want ik ga nu Carnaval vieren! Heb in ieder geval 1 Internet-verbinding, dus daar kan ik wel enkele dagen mee vooruit. Houdoe, en alvast bedankt!

Hi,
zoals jij het meldt lijkt het er op dat de experia de DHCP uitgeschakeld heeft staan, net zoals jouw hoofd PC. (Beredeneerde gok):rolleyes:

Behalve het IP nummer neem je dan alle gegevens over. Het IP-nummer, daarin verhoog je het meest rechtse blokje met 1.
Dus als de hoofdPC 192.168.254.100 (of zoiets heeft staan) dan wordt een volgende PC: 192.168.254.101 etc. ;)

Vergeet niet dat het IP-nummer een soort telefoonnummer van de PC is :rolleyes:

City Guy, Hoe kan ik controleren of de DHCP is uitgeschakeld ?
Lees ik het goed in jouw reactie dat die dus op alle aangemelde PC's en Laptops uitgeschakeld moet zijn ?

Aansluitingen weer gewijzigd!

Ik heb alles weer anders aangesloten. Het zit nu zo: Vanaf m'n Ziggo Modem (merk: UBEE) een tcp-kabel naar de KPN/Experia Box. Vanaf daar weer een tcp-kabel naar m'n hoofd-PC. Daarmee heb ik een LAN-verbinding. Hoe meld ik nu een laptop aan op het draadloze netwerk v.d. Experia Box? Zoals jij het in een eerdere reactie hebt omschreven: alle gegevens overnemen (van de LAN-verbinding) en alleen het IP-Adres verhogen met 1 !?
:rolleyes:

Ik heb alles weer anders aangesloten. Het zit nu zo: Vanaf m'n Ziggo Modem (merk: UBEE) een tcp-kabel naar de KPN/Experia Box. Vanaf daar weer een tcp-kabel naar m'n hoofd-PC. Daarmee heb ik een LAN-verbinding. Hoe meld ik nu een laptop aan op het draadloze netwerk v.d. Experia Box? Zoals jij het in een eerdere reactie hebt omschreven: alle gegevens overnemen (van de LAN-verbinding) en alleen het IP-Adres verhogen met 1 !?
:rolleyes:

DCHP instellingen kun je op de laptop (ik werk o.a. met XP) terugvinden in de eigenschappen van de draadlozenetwerkverbinding
(Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat je ineens met een vast IP-adres zou moeten werken).

. Als de wifihardware van de laptop is ingeschakeld (meestal een klein knopje of schakelaartje) zou je met de rechtermuisknop de wifiverbinding in de netwerkomgeving de beschikbare draadloze netwerken moeten zien. Maak daar verbinding met jouw experia. Ik heb er nog geen één gezien die met een key komt dus dat zou verder gewoon goed moeten gaan (probeer het eerst met DHCP) en kijk daarna via de bijlage hoe het ingesteld zou kunnen staan.

Bijlagen

• tcpip.jpg
    tcpip.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 69
Klopt. Ik heb de gegevens in de bijlage ingevoerd en nu heb ik verbinding met de Experia Box. Maar nog geen Internet-Verbinding !? Terwijl mijn hoofd PC met een tcp-kabel via de Experia Box verbinding maakt. Wat is de volgende stap?

Klopt. Ik heb de gegevens in de bijlage ingevoerd en nu heb ik verbinding met de Experia Box. Maar nog geen Internet-Verbinding !? Terwijl mijn hoofd PC met een tcp-kabel via de Experia Box verbinding maakt. Wat is de volgende stap?

Hi,
je zegt dat je de gegevens hebt overgenomen? Het is een voorbeeld voor een DHCP-loze verbinding, die je door je eigen gegevens moet vervangen, ALS je zonder DHCP wilt werken.

Je merkt wel , dat dit geen dagelijkse kost is voor mij. Maar ik blijf het proberen.
Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste de instelling gebruiken: Automatisch IP-Adres toewijzen. Dat staat in ieder geval nu ingesteld op m'n laptop EN Ik heb verbinding met de Experia, maar die heeft (nog steeds) geen verbinding met het Internet !?:confused: Wat moet ik nu nog (anders) instellen ?

Je merkt wel , dat dit geen dagelijkse kost is voor mij. Maar ik blijf het proberen.
Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste de instelling gebruiken: Automatisch IP-Adres toewijzen. Dat staat in ieder geval nu ingesteld op m'n laptop EN Ik heb verbinding met de Experia, maar die heeft (nog steeds) geen verbinding met het Internet !?:confused: Wat moet ik nu nog (anders) instellen ?

Hi,
dit gaat heel gek klinken. Als de experia(!) geen econtact heeft, hoe komt joupost dan hier?????

Mijn post e.d. gaat via mijn vaste verbinding op de Desktop.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Mijn Desktop (hoofd-PC) heeft met een tcp-kabel, via de Experia naar het Ziggo-modem, Internet verbinding.. De laptop heeft een goede draadloze verbinding met de Experia, maar die verbind 'm niet door naar m'n (Ziggo) modem. Ik heb in ieder geval op m'n laptop geen Internet verbinding. Ik lees wel een IP-Adres en een Subnet-Masker uit, maar geen STD-Gateway.
Dit is dus de situatie op dit moment.:confused:

Mijn post e.d. gaat via mijn vaste verbinding op de Desktop.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Mijn Desktop (hoofd-PC) heeft met een tcp-kabel, via de Experia naar het Ziggo-modem, Internet verbinding.. De laptop heeft een goede draadloze verbinding met de Experia, maar die verbind 'm niet door naar m'n (Ziggo) modem. Ik heb in ieder geval op m'n laptop geen Internet verbinding. Ik lees wel een IP-Adres en een Subnet-Masker uit, maar geen STD-Gateway.
Dit is dus de situatie op dit moment.:confused:

Hi,
voor de Gateway heb ik in m'nrouter het interne ip-adres van 't modem staan. M'n DNS is het interne nummer van het modem en de gateway is het nummer van m'n router (draadloze desktop) en op mijn laptop werkt het; net zo. Bedenk ook dat je laptop geen zaken doet met je "hoofdpc" maar alleen met z'n draadloze vriendje waarvan je 'm naar miin idee geen "gsm-nummer"/ip-adres hebt gegeven. En verder houdt mijn kennis en ervaring heir op: ik weet 't echt niet meer :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan