Andere processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GLGriffioen

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
:thumb: Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Intel Pentium 4 (S478, 2,66 GHz, 533MHz FSB, 512KB) op mijn moederbord zitten
Die ik graag wil updaten met een snellere processor. Hiervoor vond ik onderstaande processoren;

Intel Celeron D 335 (S478, 2,80GHz, 533MHz FSB, 256KB, Boxed) 69 euro

Intel Celeron D 345 (S478, 3,06GHz, 533MHz FSB, 256KB, Boxed) 64 euro

Intel Pentium 4 (S478, 2,80GHz, 533MHz FSB, 512KB) 124 euro

Mijn vragen;

1.Heeft het qua snelheid veel zin om 1 van bovenstaande processoren aan te schaffen
voor een betere snelheid?
2. Scheelt het veel in snelheid om een andere processor toe te passen?
3. Welke raden jullie mij aan (de Celeron spreekt mij qua prijs wel aan)?

hoi

ik vindt niet dat je met alle 3 de proc nu zeer op vooruit gaat om eerlijk te zijn

de verschillen zijn dermate klein dat je er niet veel van zal merken(0.4ghz)

ook houd de cache je een beetje tegen

dit dus vergeleken met wat je nu dus hebt

amd celeron of Pentium 4

Hallo forum,

Ook ik zit met een vraag over een processor.
Voor een nieuw te kopen pc heeft mijn vader de keus uit een AMD Celeron of een Pentium 4. Volgens de winkel heeft de P4 geen goede prijs/kwaliteit verhouding maar wij hebben zo onze twijfels. Is er iemand die hier meer van weet en 1 van de 2 aan kan raden?
Mijn vader gebruikt zijn pc voor internet, administratie en het bewerken van foto's. Vooral het laatste vindt hij erg belangrijk. Games zal hij er niet op spelen, alleen af en toe een simpel spelletje dus dat is niet belangrijk.
Hoop dat iemand hier iets zinnigs over wil/kan zeggen...

hoi pientje

zelf zit ik met een p4 2.8ghz

en ben daar zeer tevreden over

veelal is het ook een gevoelskwestie enzo

de een gaat vooor heiniken en de ander voor amstel

als het inderdaad alleen daarvoor is en niet al te zware belasting zoals gamen dan is prijs misschien een bepalende factor

AMD Celeron?:confused:

Op een bestaand bord, een zo snel mogelijke, met een zo groot mogelijke cache, maar veel merk je er allemaal niet van, alleen geen Celeron nemen, die hebben wel een hele kleine cache, dan gaan voor een P4, eventueel een dualcore, niet te verwarren met de core 2 duo.

Om welke socket gaat het?

foutje!

Mijn vader had zich vergist. Het gaat tussen de
Intel Core2Duo Conroe E6400 2130 MHz S775 2MB FSB1066 ATX DT boxed CPU en de Pentium 4. Maar weer een andere winkel bood de AMD Athlon 64 3200+ (AM2,2,0 GHz, 512 KB, Boxed) aan.
Veel te veel keuze naar mijn mening, zoveel bijzonders heeft hij niet nodig met zijn pc gebruik.
Maar een reactie op deze wijziging is welkom:thumb:

je beschrijft wel wat de wat de intel allemall is maar over de p4 hoor ik je verder niet

ook daar kun je veel verschillende in krijgen

maar je vader stelt geen hoge eisen maar denk aan wat lange pier schreef

gelijk goed upgraden

wellicht een idee p4 2.8ghz 1mb 800mhz?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan