andere router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Watchman

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Kan ik zo een andere router kopen voor mijn upc verbinding? Ik heb er nu een van netgear met een SSID en een netwerksleutel, en een kanaal. Ook met een adress http://192.168.1.1 met een default username en password.

Kan ik zo een andere router kopen zonder dat deze gegevens veranderen?

Onwaarschijnlijk. Je zult altijd iets moeten configureren. Maar je hebt toch helpmij? Dan komt alles goed als je je router gekocht hebt :)

1. Kan ik zo een andere router kopen voor mijn upc verbinding?
2. Kan ik zo een andere router kopen zonder dat deze gegevens veranderen?

Wat betreft 1.: ja, je kunt zo een andere router kopen; kabelmodem van het stroom halen, kabel oude router eruit, kabelmodem weer aan, nieuw router aansluiten. Hierna heb je direct een bekabelde internetverbinding met je computer via de nieuwe router.
Wat betreft 2.: nee, alle gegevens op een nieuwe router moet je opnieuw instellen; dat lijkt me eigenlijk wel logisch ... toch? Pas na die instellingen op de router heb je een - hernieuwde - beveiligde draadloze verbinding.

Laatst bewerkt:
Ja je kunt altijd zo een andere router kopen voor je upc verbinding ,maar natuurlijk zo maar een router is niet zo goed hij wel met het kabeltje en snelheid overweg kunnen van internet acount bij upc.

Een een default username en password gebruiken voor je router is nooit en never goed de rest van wereld kennen dat default username en password ook.
Die moet altijd als eerste al aanpassen naar je eigen username en password die alleen voor bekent moet zijn.

En neem aan dat er bij UPC nog steeds een mac adres van je netwerk kaart gekloond moet worden in je router zodat UPC jou kan herkennen als dat je een klant van hun bent.

En neem aan dat er bij UPC nog steeds een mac adres van je netwerk kaart gekloond moet worden in je router zodat UPC jou kan herkennen als dat je een klant van hun bent.

Goed dat je die opmerking plaatst! Veel vraagstellers krijgen nog steeds het foutieve antwoord dat dit het geval zou zijn.
Je hoeft - bij wijziging van het apparaat dat is aangesloten op de modem - alleen de modem een halve minuut uit te zetten, en koppelt het 'oude' apparaat af.
Hierna zet je éérst de modem aan en laat die online komen, voordat je het 'andere' apparaat aansluit of aanzet.

Laatst bewerkt:
Die default gebruikersnaam en wachtwoord had ik al lang veranderd, ik gebruikte gewoon even de standaardinstellingen als voorbeeld.

Ik heb mijn oude router al lang geleden weer vervangen door kabel, en nu wil ik weer een router, dat is het punt.

Moet ik wel naar hetzelfde internetadres gaan om in te loggen? En als ik mijn destijds gewijzigde gebruikersnaam en wachtwoord niet meer weet?

Als ik een laptop ook op de router aan wil sluiten, is dan een usbstick van bijvoorbeeld sitecom voldoende? Of moet er dan ook nog een extra stick in de router? Zal wel niet omdat de router zelf natuurlijk signalen verzend.

Moet ik wel naar hetzelfde internetadres gaan om in te loggen?
En als ik mijn destijds gewijzigde gebruikersnaam en wachtwoord niet meer weet?

Klopt het nu dat je een al bestaande draadloze router (opnieuw) wilt gaan gebruiken?

Als ik een laptop ook op de router aan wil sluiten, is dan een usbstick van bijvoorbeeld sitecom voldoende? Of moet er dan ook nog een extra stick in de router? Zal wel niet omdat de router zelf natuurlijk signalen verzend.

Laptops hebben zelf al een ingebouwde draadloze nerwerkkaart, tenzij je een 'oudje' hebt. Geef anderd merk en type even door.
Maar normaal hebt je bij een laptop geen aparte 'stick' meer nodig en je draadloze router is ook voldoende. Vooe pc's is dat anders, daar zit vaak geen draadloze netwerkkaart in.

Ik heb een draadloos abonnement bij upc en gebruikte daarvoor de bijgeleverde router. Die heb ik nu al tijden niet meer gebruikt omdat het me toen niet zo beviel, en heb gewoon de kabel er weer aan gedaan. Maar ik wil een andere, nieuwe router gebruiken, niet meer die van upc.

Nu denk ik eraan een laptop te kopen, een vayo van sony, en heb dan een extra poort nodig, en daarom denk ik aan een nieuwe router.

Hoi,

Ja, heel verstandig om bij de aanschaf van een laptop weer draadloos te gaan.
Die dingen zijn ervoor om 'mobiel' te zijn, ook in huis ....
Van welk merk en type is de router die je van UPC nog hebt?
Voordat je nu iets gaat kopen wat niet écht nodig is .....

en p.s.: een nieuwe laptop heeft altijd 'van zichzelf al een draadloze ingebouwde netwerkkaart.

Ik heb een netgear WPN824 v2 maar daar is de stekker van weg. Aangezien dat ding van upc blijft, ga ik niet voor hnun een nieuwe stekker erbij kopen, en koop gewoon zelf een nieuwe. Ik wist wel dat nieuwe laptops ene netwerkkaart hebben, maar niet dat ze ook draadloos zijn.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het die netgear zal en ken het als een goede router merk.

Linksys is ook geen slechte.
En linksys is lange tijd terug door Cisco opgekocht om zo op de mainstream markt te komen ,voor als je Cisco niet kent ze maken routers die per maand meer geld kosten als dat de meeste mensen per jaar zullen verdienen.

Wat dacht je van deze Linksys

Ja de netgear. Ik moet ook rekening houden met het feit dat ik binnen een jaar glasvezel krijg. De router moet dus ook die snelheden aankunnen. Ik maak ook gebruik van anonymizer universal (vpn secure tunneling) en dat kon de netgear ook aan, dus de nieuwste routers zullen dat ook wel kunnen. Die linksys zegt van wel.

Laatst bewerkt:
@watchman,
wil je met ragdoll verder?
Zo ja, dan meld ik me af

O ik wil met iedereen wel verder ;-) geintje. Wat jij wil.

Vraagje, die router van draytek die je noemt, is die beter dan die kickxl aanbiedt? Want zij leveren een eigen router net als UPC. Maar als ik er zelf een neem kan ik die van hun gewoon weigeren.

Zij leveren deze, ik zie een snelheid van 300

http://www.kickxl.nl/nl/draadloze-glasvezelrouter

Laatst bewerkt:
Sorry ga rustig verder Vanveelen.:thumb:
Zit toch maar te wachten op een download.

Hoi.

Zolang je nog met UPC in zee bent zou ik gewoon die Netgear nog gebruiken (wel even resetten).
Stap je over, dan wellicht een nieuwe router. Maar ..... die Zyxel is niet bijzonder .....

Laatst bewerkt:
Dat is nu net het punt, daar is de stekker van weg waarom zou ik daar nog een stekker voor kopen als ik straks toch een andere heb. O is dat een Zyxel. Ik zag nergens een merknaam.

Het probleem met reviews zoals bij de draytek is dat het alle kanten op kan. Negatieve en positieve reviews en dan weet je nog niks.

En hoe doe ik dat als ik mijn gebruikersnaam en wacvhtwoord voor draadloos niet meer weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan