Andere sjabloon in Wizard Brief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lion99

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2006
Hallo,
Als ik de Wizard Brief gebruik, kun je standaard kiezen uit een aantal Pagina-ontwerpen (dit zijn eigenlijk sjablonen). Weet iemand hoe je daar je eigen sjablonen aan toe kunt voegen?
Ik heb mijn sjablonen al gekopieerd naar de betreffende map, maar dat heeft geen effect :(
Vast bedankt voor de tips!

Bij mij worden alle sjablonen (.dot-bestanden) getoond die in de betreffende sjabloon directory of een van de subdirectory's die daaronder staan waar het woord brief in voorkomt. Dit is zelfs zo als het geen echt sjabloon is, briefke.txt aangemaakt en hernoemd naar briefke.dot en deze werd meteen getoond.

Ik vermoed dat je het dus in de naamgeving moet zoeken.

Bij Wizard Brief andere sjabloon locatie

Jan, als ik "gewoon" mijn sjablonen gebruik (zonder gebruik te maken van de Wizard Brief), dan kijkt Word naar de map die ik heb opgegeven bij de bestandslocaties (Extra -> Opties -> Bestandslocaties).
Maar voor de Wizard Brief kijkt Word naar de plaats waar de standaard Word-sjablonen worden opgeslagen: Program Files\Microsoft Office\Templates\1043.
Naar di directory heb ik mijn eigen sjablonen (.dot) gekopieerd, maar in de Wizard Brief laat hij die toch niet zien. Misschien is de Wizard zo ingesteld dat alleen de standaard Word sjablonen worden getoond, maar dat lijkt me niet logisch (en ook niet leuk!!).

De Wizard gaat uit van de standaard Word instellingen.
Je kunt dus niet iets toevoegen aan de bestaande Wizard.
Maar je eigen sjabloon is toch al kant en klaar?
Wanneer een brief helemaal hebt zoals je hem wilt, sla je hem op als sjabloon en kan je die toch binnen 1 seconde oproepen?
Heb je de Wizard niet nodig toch?

Laatst bewerkt:
Wizard Brief

A.J. zei:
Wanneer een brief helemaal hebt zoals je hem wilt, sla je hem op als sjabloon en kan je die toch binnen 1 seconde oproepen?
Heb je de Wizard niet nodig toch?

Dat klopt, alleen maak ik vaak een brief vanuit Outlook.
In outlook beheer ik al mijn contactpersonen (klanten en prospects enz.) en ik wil alle bestanden van een klant koppelen aan Outlook. Dat kan achteraf, maar eenvoudiger is als je via Actie -> Nieuwe brief aan contactpersoon, de brief maakt, want dan is deze automatisch gekoppeld en kun je bij het tabblad Activiteiten van de contactpersoon de bijbehorende documenten zien. Heel handig en overzichtelijk.
Alleen..... als je via de bovenstaande methode een brief gaat maken, dan start de Wizard Brief. En dan komt mijn vraag om de hoek kijken.
Ik zal deze vraag ook nog eens bij een nieuwsgroep van Microsoft stellen, misschien dat iemand daar nog een truc weet.

Zoals ik eerder al aangaf heb ik een bestandje briefke.dot gemaakt en in de sjabloondirectory gezet (degene die in Word aangegeven wordt bij Extra, Opties, Bestandlokaties.
Zodra ik deze hernoem naar schrijven.dot wordt deze niet meer getoond in de wizard.
Vandaar mijn vermoeden rondom de naamgeving.
Ik heb het niet geprobeerd vanuit Outlook, zal dat morgen nog eens doen.

Wizard brief

Ik heb het inmiddels uitgevonden:
Om je eigen sjablonen zichtbaar te maken in de Wizard Brief moet je in de naam van het sjabloon het woord letter laten voorkomen. (Dus b.v. BGE letter.dot)
Dit is weer een van de eigenaardigheden van MS, maar op deze manier gelukkig te omzeilen.:thumb:

Wizard Brief

Nog even een correctie op mezelf:
ik dacht dat de Wizard naar een andere sjablonen-map keek, maar dat is niet zo. Het is dezelfde als die is opgegeven bij Extra->Opties->Bestandslocaties.
En misschien dat een naam met Brief erin ook zal werken in onze NL-versie (heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar aan de reactie van Jan te zien, zou dat ook kunnen.
suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan