Andere voeding na brand

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hoi allemaal,

Een aantal weken terug is onze voeding doorgebrandt. Er kwamen vlammen uit de ventilator van de voeding, en er is een boel roet door de kast verspreid. Ben nu van plan om een nieuwe voeding te plaatsen, het liefst zo goedkoop mogelijk. Nu ben ik een paar keer langs de plaatselijke kringloopwinkel geweest om een leuke voeding uit te zoeken, om zelf in te zetten. Ik heb er 2 meegenomen, de eerste paste helemaal niet, en de tweede voor een deel. Als ik denk dat ik alles opnieuw heb aangesloten, heb ik een boel stekkers over. Kan dit? Of moet ik een originele voeding vinden en die inzetten?

Voor de duidelijkheid: Het gaat om een Packard Bell iMedia 5504 Desktop-PC met een Gigabyte GA8I915PMD moederbord.

Alvast bedankt!!

ja kan inderdaad een heleboel stekkers overhouden, vaak zet je er een op het moederbord, de cd drivers, harddisks enzo, dan houd je er nog een boel over inderdaad.

Hoi, dank je voor je reactie.

Ik heb hem geprobeerd op te starten zoals hij nu was, de koeling draaide wel, maqar verder gebeurde er niets....

Even alle IDE/SATA kabels loskoppelen. behalve van de harde schijf.

Gaat je beeldscherm wel aan?

hoeveel watt is de voeding die je gekocht hebt? misschien is hij simpelweg te slap voor je pc

Bij de rode pijlen moeten er stekkers rechtsreeks van je voeding in het moederbord.

hoeveel watt is de voeding die je gekocht hebt? misschien is hij simpelweg te slap voor je pc

Ga daar maar niet van uit. het is een goedkope pc. met een p4. Daar heb je meestal een goedkope 200W voeding in. Dan zal die geen goede efficientie hebben en dan draait ie op 150W oid.

Ik neem aan dat de ts wel hoger heeft genomen.

Ik heb er een beeldscherm op aangesloten, en hij ging even aan (zo van: er is iets op aangesloten) maar na 5 seconden gaat hij naar de slaapstand...

Ok, ik zie het. Ik heb een voeding gekocht met alleen zo'n lange witte stekker, die op het moederbord kan. Die kleine, die je bovenaan aanwees, die heb ik niet. Jullie zeiden dat dit een goedkope pc was, maar hoeveel moet dan een nieuwe voeding van dit type kosten?

Hij was anders wel €600,- toen we hem kochten...

Dan heb je wel een hele oude voeding gekocht:p

Hoeveel W had je huidige voeding?

Cooler Master is het beste merk voor voedingen. een nieuwe voor 40 euro levert je 400W op. Zou genoeg moeten zijn.
Voordelen van coolermaster:
Stil
Fan conrol
Hoge efficientie. Dat betekent dus dat als er op de doos staat: 400W. Levert die 370W ofzo op.

Bij goedkope voedingen is er altijd wel iets minder.

Voor 25 euro heb je al een goede 2de hands voeding(van coolermaster)

Toen was die misschien 600euro. maar nu is het allemaal al verouderd. En eigenlijk bedoelde ik dat de onderdelen niet veel voeding nodig hebben. dus zal jou oude voeding wel niet veel zijn.

Ik weet niet hoeveel Watt de originele voeding had(was ook idd erg stil en had een fan), ik weet wel dat het 230v>12Vdc was en 0,8 A. De voeding die ik erin deed(die ik 2e hands had gekocht) was een 235W van Sparkle Power. Ik wil deze week een nieuwe voeding zien te vinden, dus kan ik dan met de pc bij een winkel binnenlopen, en dat ze dan zien wat voor voeding er nodig is?

Ik heb even rondgekeken op de site van Coolermaster, zou deze niet goed zijn??

Ja eigenlijk is elke voeding van CoolerMaster goed:cool: maar die zijn natuurlijk ook wat duurder.
Maar omdat jou systeem niet veel nodig heeft heb je op zich geen coolermaster nodig maar je kan er van uit gaan dat sommige voedingen wat luidruchtiger zijn en eerder ''kapot'' gaan.

Als je naar de winkel gaat zeg je gewoon: ik zoek een voeding met een cpu voedingslijn(4 pins) en 24pins moederbord lijn. LET OP: het moet wel 24 pins zijn. een 20 pins is niet de goede.

tel nog even op je mobe wat de getallen zijn aangezien mijn plaatje van internet is en daar kan altijd iets mee zijn.

Hiero een lijst van de voedingen.

En dat moet rond de 300 Watt zijn? Of maakt dat niet uit?

Laatst bewerkt:
Boven de 250 zou ik doen. Het beste 400 zodat je later altijd nog onderdelen kan upgraden. Want betere onderdelen hebben meer stroom nodig dus dan hoef je later de voeding niet te vervangen.

Als je er 1 hebt gevonden kan je die wel ff hier posten, dan conroleer ik die wel even.

Heey, ik heb vandaag naar een winkel gebeld...
Ze zeggen dat je het beste een 500 Watt kan nemen(de enige die hij had), dit zou geen problemen opleveren...
Merk hebben ze niet gemeld, wel dat het dan €55,- wordt...

Merk moet je echt weten. Dat is echt belangrijk.

Ik weet niet of meer W slecht is. ik lees wel vaak dat mensen een andere voeding willen omdat het teveel Watt is. Dat zou in jou geval dan ook zo zijn.

400W van CM is al goed genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan