Andere voeding nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LIEHIEZE

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Ik krijg, sinds ik mijn nieuwe videokaart (Nvidia Geforce 9600gt) heb, steeds een melding dat hij niet voldoende stroom krijgt.
Nu heb ik een voeding in mijn pc van 200watt, wat dus overduidelijk te weinig is en ik wil dus een nieuwe kopen. Ik heb verder best wel een slome k*tpc, een Dell Inspiron 530, en naast de nieuwe videokaart is verder alles gewoon standaard (mijn processor is trouwens een Intel Pentium Dual CPU E2140 @ 1.60 ghz voor het geval dat dat helpt :P)

Nu hoorde ik van iemand dat je eerst moet laten controleren of je pc het wel aankan, omdat anders je moederbord eraan kan gaan ofzo? Klopt dat?

En zo niet, welke voeding (hoeveel watt) kan ik het beste kopen?

Nee hoor, met een voeding is dat niet zo interessant.

Tja. voeding. Er zijn er zoveel. Ga er maar vanuit dat voedingen tot 40 euro slecht zijn. (op een enkele uitzondering / aanbieding na).
Kijk verder naar mijn voedingendraadje voor aanbevolen voedingen en kies er daar dus 1 vanuit. Verschrikkelijk zwaar hoeft het allemaal niet te zijn.

Ik zit nu te denken om de OCZ StealthXStream 400W of een Cooler Master PSU eXtreme,390W aan te schaffen.
Welke kan ik beter doen? Qua prijs verschilt het namelijk wel (15 euro) maar het gaat mij om kwaliteit. Als het niet veel uitmaakt ga ik natuurlijk voor de Cooler master omdat die goedkoper is maarja!

Ik heb toch maar de OCZ besteld. Bedankt!
Nu maar hopen dat alle kabeltjes enzo passen (laatst een voeding geprobeerd die een vriend nog had liggen en die kabeltjes pasten niet ofzo, maar dat was al een wat oudere)

Ik heb nu dus de OCZ gekocht, die is vandaag binnen gekomen, heb hem erin gedaan, mijn PC opgestart, en NOG STEEDS zegt hij dat de videokaart te weinig stroom krijgt.

Moet ik een kabel nog apart op de videokaart aansluiten ofzo?
Want ik ben van 200 naar 400watt gegaan en dan lijkt het me vreemd dat ie nog steeds niet voldoende stroom krijgt?!

Ja, achterin de videokaart moet je een kabeltje doen. Deze zit aan je voeding.

pci6_2.jpg
(het zal gaan om het 6-pins gedeelte)

Laatst bewerkt:
Ja, achterin de videokaart moet je een kabeltje doen. Deze zit aan je voeding.

pci6_2.jpg
(het zal gaan om het 6-pins gedeelte)

Oke bedankt! Ik zag die er al aanzitten maar had geen idee waarvoor het was.

Edit: Het is gelukt, probleem opgelost :D Dankjewel!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan