andere voeding packard bell

Status
Niet open voor verdere reacties.
1) ja, voedingen kan je ongestraft uitwisselen als het maar dezelfde formfactor heeft (in dit geval zijn beide voedingen ATX formfactor, de standaard, dus dit kan)
2) Goed opletten dat je alle kabeltjes goed aansluit. Als je niet alles goed aansluit zal je pc niet werken, maar er kan in principe niet iets kapot gaan. Altijd wanneer je knutselt aan je pc, zorg ervoor dat je stekker uit het stopcontact is en dat je jezelf ontladen hebt.

Bedankt voor de info. Ik hebinmiddels de voeding vervangen. Als ik de pc aanzet zie ik de ventilator van het moederbord heel even draaien maar valt daarna stil. Iemand een idee waar het probleem kan liggen.

Alle stekkers goed aangesloten? Krijg je piepjes te horen of niet?

AOpen is ook geen fantastisch merk, omdat je geen piepjes hoort en de pc gelijk uitvalt: KORTSLUITING? Ik denk dat óf e.e.a verkeerd is aangesloten óf de voeding DOA is.

Aopen is geen slecht merk hoor, maar aangezien de computer het al niet deed denk ik dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden ;)

Probeer eerst eens zo kaal mogelijk op te starten: 1 geheugenmodule, geen harde schijven en/of dvd stations of iets dergelijks aangesloten, onboard video gebruiken indien dat mogelijk is (en je nu gebruik maakt van een losse videokaart). Probeer dan of je de BIOS kunt bereiken.

Even voor de duidelijkheid. Omdat de pc niet meer wilde opstarten nadat ik de hdd gecontroleerd had op fouten heb ik de voeding vervangen. De voeding is goed.
Het kaal opstarten geeft dus al een probleem omdat wanneer ik de pc aanzet alleen de ventilator van het moederbord maar even draaid of bestaat er nog een mogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan