Andere web-ftp dan die van Strato

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo forumers,

Ik heb nu al een paar maanden een website bij Strato en vind het prima zo, alleen ik heb er nog weinig mee
kunnen doen. Eerst probeerde ik Prestashop maar dat viel me tegen omdat je bij de homepage balk niets kunt
veranderen. Oké. Dus ik wil gewoon een leuke site erop zetten door een template te downloaden en die zo nodig
te veranderen. Nou is de web-ftp die Strato aanbiedt erg slecht, naar mijn mening dan. Het is erg onoverzichtelijk,
je hebt geen mogelijkheid om scripts te editen en je kunt geen bestanden uitpakken. Ik had eerst Cpanel, en dat
was erg goed. Hoe kan ik wisselen van web-ftp? En welke raden jullie mij aan? Cpanel zou mooi zijn maar een web-
ftp die de mogelijkheden die hierboven beschreven zijn ook kan, ben ik ook erg blij mee.

Mvg,

Aymar

Cpanel moet door de webhoster worden geïnstalleerd, daar kun je zelf niks aan veranderen.

Wat Prestashop betreft. Dat is enkel voor webshops. Maar het aanpassen van de balk boven kan eenvoudig vanuit het beheergedeelte. Je zou ook eens kunnen kijken naar Wordpress.

Allereerst bedankt voor je reactie! :)

Ik ben een site in elkaar aan het knutselen voor een import bedrijf, eerst wouden ze een webshop, maar omdat
Prestashop niet helemaal werkt (ondanks research bleef de homepage producten showen die ik al had verwijderd)
heb ik besloten om een website te maken waar hun producten op staan. Maar alleen heb ik een goeie web-FTP nodig
zoals die van Cpanel.

Uitleg over web-ftp heb je al gehad. Anders dan verhuizen van hoster kun je daar niks aan veranderen.

Voor elk pakket geld dat je er wel een beetje tijd en moeite in moet steken. Zeker als je meteen een volwaardige webshop wilt opzetten. Het is iets meer dan een paar uurtjes werk om dit voor elkaar te krijgen. Als je de smarty cache had leeg gegooid en de browser ververst met Ctrl-F5 had je de producten niet meer terug gezien.

De producten waren nog steeds zichtbaar op mijn andere PC en Ipad? Wat is smarty cache btw ?

Soms helpt het om je eerst een beetje in te lezen alvorens je concludeert dat een product niet werkt. De smarty cache is het caching systeem van prestashop zelf. Kun je in de back office leeg maken en dan verschijnen je wijzigingen vanzelf op je website.

Een website in elkaar zetten kost tijd plus je zult je toch in moeten lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat.

En wat wil de klant? Hebben ze eisen, wat voor een kleuren, willen ze zelf ook op de website kunnen schrijven, willen ze een eigen lay-out of gewoon een template.

Wordpress kan ook bij Strato, dat heb ik zelf ook. Ik heb 1 domeinnaam bij Strato en daar hangen 2 websites aan vast. Eentje met de sitebuilder en eentje met Wordpress, omdat ik een subdomein hiervoor heb aangemaakt.
Lees de nieuwsbrieven van Helpmij maar eens. ;) Daar heeft info gestaan over Wordpress.
En verder lezen, lezen en nog eens lezen. Men denkt soms dat het allemaal zo makkelijk is maar dat is het echt niet.

Ik zou alleen als ik jou was ook wel op je taal letten......wouden bestaat echt niet! ;)

Sorry voor mijn taalgebruik, ik had weinig tijd dus heb ik geen tijd besteed aan mijn taal. De site zelf weet ik wel in elkaar te
zetten, alleen het gaat mij om de web-FTP zie gebruikt word door Strato, want dat is letterlijk waardeloos. Ik had eerst
gebruik gemaakt van Cpanel, die een erg fijne en gebruiksvriendelijke web-FTP heeft.
Ik heb zelf ook met Magento gewerkten dat werkt prima voor de mens die wat meer van website systemen weet.
Prestashop is daarom een betere keus voor een klein bedrijfje die meteen wilt starten met een kant-en-klare webshop.
Alleen dat Prestashop lukt bij mij niet helemaal, dus wil ik een template op de site zetten, maar dat is lastiger dan ik dacht
omdat die web-FTP niet meewerkt, dus kan ik van web-FTP wisselen? Of is dat niet mogelijk?

Ik verwijs je terug naar mijn eigen post #2 hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan