andere WIndows-cd of formatteren (BSOD + ik kan niet opnieuw installeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMax

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Ik heb een computer in elkaar gezet met een vriend en ik heb een oude harde schijf daarin gedaan. Als ik nu de computer opstart krijgt ik de alombekende maar nog steeds afschrikwekkende BSOD (= Blue Screen Of Death) en toen dacht ik dus gewoon Windows opnieuw installeren over de oude Windows. Ik dit proberen met een Win XP Pro boot-cd (waarmee ik al een keer Windows heb geïnstalleerd).

Maar als ik de cd nu erin de boot hij niet van de cd. Ik verander dat dus in de BIOS maar alsnog wil hij Windows opstarten vanaf de harde schijf. Volgende plan ik haal de stroomkabel van de harde schijf eruit en stop die er weer in zodra hij boot van de cd (nu lukt het wel).

Hij begint te laden MAAR nu krijg ik de volgende melding en ben ik ten einde raad: "Het bestand pciide.sys heeft een onverwachte fout (8129) veroorzaakt op regel 5964 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\setup.c."

Ook dvd/cd writer geplaatst probeer daar eens van optestarten met de windows cd.

@SJJ

Wat ik dus doe is dit: de stroomkabel van de harde schijf trek ik eruit en ik start de computer op met de cd in de cd/dvd writer: nu boot hij wel van de cd. Zodra hij aan het laden is stop ik de stroomkabel weer in de harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan