android 4.0??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSniperTjuH

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Berichten
88
ik zit al een poosje te kijken naar een nieuw mobiel
aleen heb ik 1 vraagje


de lg optimus l3 is het android 2.3
kan ik die dan update naar 4.0

zo ja hoe dan ???


Dark
 
Verplaatst naar de Telefonie afdeling.
 
Ik heb gezocht voor je maar kan niet vinden of er een update beschikbaar is voor android 4.0.
 
Hoi DarkSniperTjuH,

Ik heb ook zo'n telefoon, en software updates worden niet meer gedaan, alleen nog updates voor Android 2.3.
Wél kan ik je mededelen dat ik al zo'n half jaar er Cyangenmod 9.0 op heb draaien, naar tevredenheid.
Dus ik heb een geroot toestel, met ICS.Screenshot_2013-05-03-21-49-16.png
 
Laatst bewerkt:
ok dankje allen voor het antwoorden...

maar leg iets meer uit over Cyangenmod 9.0
heb er nog nooit van gehoord (hoe kan ik dit downloaden en hoe werkt het)
en kan ik dan ook de spellen spelen die voor android 2.3 of hoger nodig zijn??


Gr DarkSniperTJ
 
Hoi,

Cyangenmod is een 'custom rom' zoals dat dan heet, een aangepaste firmware van een bestaande.
In dit geval bij Cyangenmod, is de versie wat uitgekleder dan de normale ICS, en dat doen ze om de telefoon een wat snellere feel te geven.
Voor zover ik weet is dit ook de enige mogelijkheid voor de L3.
Verder heb je een geroot toestel nodig, wat als voordeel heeft dat je. bv apps naar het intern geheugen kan plaatsen, want er is maar 157Mb vrij op de telefoon, en die zit zo vol.
Op de interne sd kaart zit 1Gb, dus dan kan je wat meer apps opslaan.
Root wil eigenlijk zeggen dat je heer en meester bent over het toestel, en dat kan dus tegelijk een nadeel zijn.
Nadeel is dat je garantie hoogstwaarschijnlijk weg is, en dat als je bv in de systeembestanden iets wijzigt, dat de telefoon het niet meer doet.
Maar dat gebeurt niet zo heel snel..., en is ook wel weer snel te herstellen.

Wat spelletjes betreft;
Je moet je wel realiseren dat de L3 een instap modelletje is met niet zo spectaculaire prestaties, een processortje van 800Mhz, en 300Mb ram geheugen.
Het enige spelletje wat ik doe is Angry birds, en dat gaat nog aardig moet ik zeggen.
Naarmate de telefoon voller raakt, word hij ook trager.

Om Cyangenmod op de telefoon te zetten, moet je dus eerst rooten, en daarna de rom er overheen flashen.
Lees eerst eens wat op internet wat rooten precies inhoudt, bv HIER, er staan ook een stukje over Cyangenmod, en mocht je het uit willen proberen, hoor ik het wel, dan schijf ik wel een how-to voor je zodat je probleemloos ( hopelijk ) een verse rom er op hebt staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan