Android App (leren) programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computert

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een bepaald idee voor een Android-app, dat ik graag wil uitwerken en verwezenlijken.
Ik ben echter een leek op het gebied van apps programmeren.
Ik heb we wat ervaring met HTML en VBA. (Geen idee of ik iets van die kennis kan gebruiken)
Nu is het zo dat Android zelf een programma aanbied om Android-apps mee te ontwikkelen: Eclipse.
Als ik binnen niet al te lange tijd een app wil (leren) bouwen, hoe pak ik dat dan aan?
Eclipse is voor mij als leek erg ingewikkeld en ik weet niet goed waar ik moet beginnen.
Is er iemand die veel ervaring heeft met het bouwen van apps en me op weg kan helpen?
Of is er iemand die een goede (professionele) handleiding/tutorial kent die stapsgewijs de basis van het programmeren van een app toelicht?

Even voor de duidelijkheid: eclipse is niet van google of android. Het is een java ontwikkelomgeving. In principe is het gewoon java, dus als je eerst de taal wat wil oefenen kun je algemeen met java beginnen. Apps voor android zijn een specifieke vorm van java.

@wampier

Bedankt voor je reactie.
De programmeertaal waar het om gaat is dus Java.
Is het mogelijk om zonder enige ervaring binnen een paar maanden een professionele app te (leren) bouwen?
Of is dat onrealistisch en moet ik naar een professional toestappen?

Ik vind dat altijd moeilijk inschatten. Er zijn veel libraries die je kunt gebruiken en redelijk wat tutorials die je kunt volgen. Wat je wil maken is ook een belangrijke factor. In principe is er geen reden dat het niet kan, maar dat is wel aan jezelf en je inzet, kennis en ervaring.

@wampier

Ik zie het wel zitten om eraan te beginnen. Bovendien zijn professionele programmeurs duurder dan ik dacht.
Tutorials weet ik zelf wel te vinden.
Weet jij misschien een website waar ik voorbeelden van apps kan downloaden? Of een aantal simpele functies die al in Java zijn uitgewerkt en die ik kan gebruiken?

Het is niet helemaal waar om te zeggen dat Java de enige taal is waarin je Android apps kunt schrijven.. In principe kun je namelijk ook gebruik maken van Microsofts C# met het mono project (Even googlen daarop en je vind alles). Persoonlijk vindt ik C# ook makkelijker om in te schrijven dan in Java. En het voordeel is dat je daarmee ook iOS en Windows Phone kunt schrijven en 90% van je code kunt recyclen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan